Wat is veilig gaas voor onze kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
bbtjesnoets
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2022 11:30

Wat is veilig gaas voor onze kattenren

Bericht door bbtjesnoets »

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een huis met een tuin en wij laten we een kattenren voor onze vier halflangharige Britten maken. De ren wordt ongeveer 3 meter breed, 2 meter diep en 2,3 meter hoog. We hebben een aantal bedrijven gevonden die kattenrennen maken. Nu hebben we voor de ren verschillende opties wat het gaas betreft. We kunnen gaan voor 5 bij 5 cm gaas, wat metaalkleurig is en niet-gecoat of voor zwart gecoat gaas in de maten 2,5*2,5 of 1,5*1,5 cm. Onze voorkeur gaat uit naar het zwart gecoate gaas. In de showroom hebben we gezien dat metaalkleurig gaas heel zichtbaar is terwijl zwart gaas welhaast wegvalt tegen de achtergrond. Het zwarte gaas maakt dat we niet de hele tijd tegen een metalen hekwerk aankijken.
Als wij dus het zwarte gaas kiezen, dan hebben we enkel de 2,5*2,5 of de 1,5*1,5 maten tot onze beschikking. Onze vraag is of deze kleinere maten minder veilig voor onze katten zijn. Het zou heel goed kunnen dat ze in het gaas gaan klimmen, en we willen natuurlijk niet dat ze blijven haken in het gaas. Is 5*5 cm veiliger, of maakt dat niet uit. Is er iemand die ons meer kan vertellen hierover?
bbtjesnoets
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2022 11:30

Re: Wat is veilig gaas voor onze kattenren

Bericht door bbtjesnoets »

ps: misschien staat het niet helemaal duidelijk in de tekst, maar het "gaas" is van metaal
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Wat is veilig gaas voor onze kattenren

Bericht door marloes501 »

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn balkon afgezet met gaas en mij erin verdiept.
Ik heb gekozen voor gaas van 5x5cm.
Bij gaas van 2,5x2,5 cm kan de kat met zijn poot in het gaas klem komen te zitten en zich bezeren.
Bij 5x5 kan dat niet.
Ik heb gekozen voor geplastificeerd plastic gaas zodat mijn kat zich met zij pootje ook niet kan snijden aan het gaas.
Mijn gaas is super stevig en mijn kat gebruikt het dan ook als klimrek om naar boven te klimmen achter een vlieg of vogel aan.
En dat is prima, want het is sterk en dik genoeg om haar te houden zonder dat ze zich bezeerd.

Ik denk dat 1,5x1,5 ook prima kan alleen de 2,5x2,5 is nier echt verstandig.
Bedenk wel bij gaas dat 1,5x1,5 cm is dat het waarschijnlijk heel erg zichtbaar doordat de gaten zo klein zijn.
5x5 is minder zichtbaar.
Plaats reactie