Krabton of krabpaal of beide?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Martine1984
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2022 22:09

Krabton of krabpaal of beide?

Bericht door Martine1984 »

Hoi allemaal!

Nog 3 weekjes wachten en dan krijgen wij onze lieve kitten. Ik ben al behoorlijk aan het inlezen en inkopen.

Maar, die krabtonnen zijn helemaal in, vind ze heel mooi. Maar is dat alles wat ze nodig hebben i.c.M. Een kleine krabpaal? Of hebben ze echt groter nodig? Dit zal per kat natuurlijk ook verschillen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wellicht hebben jullie nog tips of must have stuff?

Ik hoor het graag!

Dank en groet,
Martine
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Krabton of krabpaal of beide?

Bericht door Anne »

Wat spannend en leuk, al die voorpret ;-)
Het kan natuurlijk ook beide, maar als je moet kiezen zou ik voor een grote krabpaal gaan. Wordt je of worden je kittens binnenkatten, dan is het zowiezo niet verkeerd om beiden te realiseren en van de krabpaal een plafondkrabpaal te maken zodat ze zich goed kunnen uitleven

Ook goed dat je je aan het inlezen bent, hopelijk heb je het volgende niet gemist, waarom het niet goed is om maar 1 kitten te nemen:

https://poezensnuitjes.com/waarom-kittens-altijd-samen/
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Krabton of krabpaal of beide?

Bericht door marloes501 »

Wat leuk dat er een kitten komt, heel spannend.
En ik sluit mij helemaal aan bij Anne.
Investeer als dat mogelijk is, in een zo hoog mogelijke paal, het liefst tot het plafond.
Je kitten zal willen klimmen klauteren , zich willen uitrekken en door je huis racen, en een hele hoge klimpaal is daar echt ideaal voor!
Ik heb een hoge paal tot het plafond en een stuk vloerbedekking tegen de muur bevestigd, van de grond tot bijna aan het plafond, en mijn poes vind het heerlijk.
Tegen de vloerbedekking omhoog naar het plafond , en dan via hoge plankjes naar haar klimboom en via de klimboom weer naar beneden.

En wat ik je verder kan aanraden , is heel veel krabplanken, krabkarton neer leggen.
Jou kitten komt bij jou in huis en wil zijn/haar geur met jou geur mengen op plekken waar jij vaak komt.
Zit jij graag op een bepaalde stoel in huis, of op de bank, dan is jou geur heel sterk op die plek.
Jou kitten zal zijn/haar geur juist daar met jou geur willen mengen, en dat doet hij/zij oa door te krabben.
Je hebt een grote kans dat jou stoel of bank voor daar gebruikt gaat worden, want krabben voor een kitten is een must en betekend oa geur mengen met jou geur op plekken die voor jou belangrijk zijn.
Je kunt dit krabben aan de bank of stoel redelijk voorkomen door overal waar jij bent/zit een krabplank neer te leggen.
En ja dit betekend veel krabplanken in het begin, later kun je kijken of dit wat minder kan.
Jou kat ZAL zijn geur mengen met jou geur, krabben is 1 van de manieren om dat te doen.
Je kunt dit niet voorkomen, maar je kunt je kat wel leren:
Je mag niet aan de stoel krabben maar wel aan de krabplank die naast de stoel ligt,
Mijn poes had dat heel snel door en gebruikt standaard nu de krabplanken die naast de stoel ligt en bij de bank.
en door mijn huis liggen er een stuk of 5 naast stoelen en banken.

Misschien heb je hier nog iets aan.
succes met voorbereiden en ik ben heel benieuwd naar een foto van je nieuwe kitten als die komt.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Krabton of krabpaal of beide?

Bericht door Pikachu »

Zoveel mogelijk krabplekjes is inderdaad de boodschap. Krabkartonnen zijn hier heel geliefd, in elke kamer ligt er zo wel iets.

Wij hebben een grote krabpaal in de living, en een klimmuur.

Een krabton hebben wij boven staan, en daar slapen ze graag bovenop. Maar, ze gebruiken de krabton helemaal niet om aan te krabben! Geen idee waarom niet! Maar ik heb dit wel vaker gehoord van anderen, dat ze de tonnen daar ook niet gebruiken om te krabben. Maar ze hebben het wel graag als slaapplek.

Neem een goeie stevige krabpaal met dikke palen! :)
Plaats reactie