Kattenluik laag plaatsen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
CenR
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:44

Kattenluik laag plaatsen

Bericht door CenR »

Dag allemaal,

Wij zijn van plan een kattenluik te plaatsen in onze achterdeur. Deze achterdeur is overwegend van glas met zo'n 22 cm hout aan de onderkant. Wanneer we hier een kattenluik in zouden plaatsen, zou de onderkant van de opening op ongeveer 4 cm van de grond komen.

Overal lezen wij dat aangeraden wordt om de hoogte van de buik van je kat (meestal ongeveer 15 cm) aan te houden voor de onderkant van de doorgang en niet veel hoger. Nergens kan ik echter vinden of het kwaad kan om het kattenluik lager te plaatsen. Het zou betekenen dat onze katten erdoorheen zouden moeten kruipen, maar volgens mij zijn ze daar best goed in! :grin:

Zijn er mensen die ook een kattenluik laag bij de grond hebben geplaatst en hier goede dan wel slechte ervaringen mee hebben?

Alvast bedankt!
Kawa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2023 19:15

Re: Kattenluik laag plaatsen

Bericht door Kawa »

Hoi hoi,

Wij staan op het zelfde punt. Ook een deur met ongeveer 22cm waar we een kattenluik in willen plaatsen. Ik lees jouw bericht en ben benieuwd of jullie het hebben gedaan en hoe het bevalt.

Gr Karin
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kattenluik laag plaatsen

Bericht door Asse-Poes »

Nou als de keuze is: geen kattenluik of een laag kattenluik, dan zou ik het gewoon proberen 😉
En als je ooit een nieuwe deur nodig hebt, kies er dan 1 met minder glas :-P
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Kawa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2023 19:15

Re: Kattenluik laag plaatsen

Bericht door Kawa »

Dank u wel voor de reactie. Wij zijn er voor gegaan en ze maken er heel veel gebruik van. Ze moeten wel behoorlijk door de heupen maar dat weerhoudt ze niet!

Zoveel glas in de deur zou nooit mijn keuze zijn 🫣
Plaats reactie