Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Zal ik doen Marloes :-P
Vanmiddag alles uit de container gehaald en alle zakjes ingepakt in luierzakjes
Daarna in een prullebak met lavendelvuilniszakken
Er liggen nu 3 dichtgeknoopte vuilniszakken in de container en op dit moment stinkt hij niet meer
Nu even afwachten of dat zo blijft met de komende hittegolf🙏
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

We zijn nu bijna een maand verder en het is ongelooflijk met deze hitte maar het werkt!!!
De container is sindsdien nog niet geleegd omdat hij niet vol is en staat uit de zon pal naast onze voordeur, zelfs dan ruik je het niet :grin:


Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips!!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Pikachu »

Fijn dat het werkt!

Bij ons stinkt de pedaalemmer binnenshuis nu heel snel. Wij gooien daar van dat poeder in van HG, speciaal voor vuilbakkengeurtjes te neutraliseren. Dat helpt ook wel. Maar is best duur.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Bedankt!!

Oei dat is lastig
Als je goed recyceld duurt het heel lang voordat je prullenbak ( voor het restafval) vol is. Wij hebben daarom een kleinere gekocht waar een pedaalemmerzak inpast. Zelfs dan duurt het een week voor deze vol is. Dan stinkt hij ook maar aleen als de deksel open gaat
Ik gooi de pedaalemmerzak ook buiten in de prullenbak met lavendelzak
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Pikachu »

Bij ons is dat anders, wij hebben geen grote containers. Wij moeten de vuilniszakken zo dichtgebonden buiten zetten elke 2 weken. We hebben klein formaat vuilniszakken, duurt hier dan inderdaad ook ongeveer een week eer die vol zijn.
OMH
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door OMH »

Is hier niemand die de drolletjes door het toilet spoelt? Per slot van rekening is een toilet berekend op het doorspoelen van een en ander... Wij trekken de poepjes altijd door, gaat prima. Misschien scheelt het nog wat voor kattenbakvulling je gebruikt, wij hebben van die houtblokjes en die kun je er met een schepje goed uitzeven. Fijner grit blijft misschien plakken.
Nou ja, just my two cents...
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Drolletjes onder normale kattegrit mogen wij niet door het toilet spoelen
Dan heb je kans op verstopping
Een poos terug ook kattenbakvulling met houtsnippers geprobeerd en die mochten wel door het toilet gespoeld worden
Helaas was deze vulling minder geschikt voor manlief neus :-(
Hij beweerde een penetrante plasgeur te ruiken :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
OMH
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door OMH »

Anne schreef: 12 jan 2023 10:21 Drolletjes onder normale kattegrit mogen wij niet door het toilet spoelen
Dan heb je kans op verstopping
Een poos terug ook kattenbakvulling met houtsnippers geprobeerd en die mochten wel door het toilet gespoeld worden
Helaas was deze vulling minder geschikt voor manlief neus :-(
Hij beweerde een penetrante plasgeur te ruiken :???:
Dat is jammer. Wij hebben vier kattenbakken met een dubbele bodem, waarvan één boven in de "kattenkamer" (ze mogen overal komen trouwens) en die drie staan in de gang waar ook het toilet is. Zo hebben we de poepjes zo in het toilet geschept en verschonen we de rest ergens anders en dat doen we dagelijks. Het is wel waar dat je ontlasting - plasjes niet, dien worde meteen zaagsel en zakken in de onderste bak - meer ruikt met die houtkorrels, maar daar aangezien we meestal thuis zijn, zijn we daar zo bij. Wij gebruiken van die PeeWee-korrels, waarvan in de advertentie staat dat "uw huis heerlijk naar dennen geurt". Ja, de groeten. Dennengeur zou ik ook wel willen, maar ik ruik het nergens. Toch zijn we er heel tevreden over en het kan ook niet erg anders; mijn man bleek allergisch voor het normale kattengrit omdat het te veel stuift. Nou ja, een mens probeert eens wat en dit bevalt prima. Het feit dat alle plasjes meteen een naar verdieping lager gaan en veranderen in zaagsel is ideaal, zo ruik je de plasjes niet of nauwelijks. Nu zijn we ook heel trouw met het bijhouden en dat moet natuurlijk ook.
Mijn man, die meestal de kattenbakken doet, heeft op deze manier nergens last van.

Het proberen waard misschien? Succes ermee!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door crazycatladyP »

Ik ben het wel met de man van Anne eens :eshhh:
Met houtkorrels ruik ik op een gegeven moment ook urinegeur, omdat je die er niet uit kunt scheppen, misschien dat dat met zo'n dubbele bak beter gaat inderdaad.

Wij zijn ook weer op zoek, want we hebben onze grijze container in moeten leveren en de ondergrondse, die we nu moeten gebruiken staat helemaal aan de andere kant van de wijk :roll:

Dus op zoek naar korrels die in het GFT afval mogen en onze poezels moeten ze ook nog willen gebruiken.
Tot nu toe hebben we geen winnaar kunnen vinden...
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Smmmuit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2022 22:22

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Smmmuit »

Heb je BreederCelect al geprobeerd? Dat gebruiken ze hier bij het asiel.
Poes (12), Polleke ✿, Moppie ✿, Kootje & Bietje ✿
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

crazycatladyP schreef: 15 jan 2023 16:40 Ik ben het wel met de man van Anne eens :eshhh:
Met houtkorrels ruik ik op een gegeven moment ook urinegeur, omdat je die er niet uit kunt scheppen, misschien dat dat met zo'n dubbele bak beter gaat inderdaad.

Wat een vervelend probleem cclp :-|
Misschien dat pee wee korrels plus bak met dubbele bodem iets is voor jullie waar omh het ook over heeft?

De pee wee bak plus korrels stinken niet zo, tenzij er gekakt is kan ik me nog heugen. En deze mogen gewoon in de gft container

De desbetreffende houtvulling waar ik boven over schreef was deze
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... best/21337

En de plasjes klonteren ook, die kon je er dus goed uitscheppen maar toch vond manlief het vies ruiken :-( , terwijl ik er niet veel van rook

@ omh, ik heb in het verleden ook pee wee bakken gehad, dat waren hoge open bakken, nu heb je ze met kap en al, bedoel je soms deze bakken?
Ik heb helaas de ervaring met verschillende soorten kattenbakken dat ze nogal eens kunnen lekken aan de zijkant tussen de kap en de onderbak ( ik heb hoogplassers hier in huis)
Nu weet ik niet hoe dat met de moderne pee wee bakken is
Als dat tenminste de bakken zijn waar je over schreef?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Smmmuit schreef: 15 jan 2023 17:54 Heb je BreederCelect al geprobeerd? Dat gebruiken ze hier bij het asiel.
Was dat? :smile:
Nog nooit van gehoord
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Smmmuit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2022 22:22

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Smmmuit »

BreederCelect- Dat is gerecycled papier, ik dacht dat je dat in het GFT kwijt kan. Ik gebruik het zelf ook en de kattenbak staat naast de bank in de huiskamer.. :lol: Mijn kat likt altijd aan die koolfilters van de kattenbak dus die zitten er zelfs niet in. Als ze gepoept heeft dan weet ik het maar de urine ruik ik niet.
Poes (12), Polleke ✿, Moppie ✿, Kootje & Bietje ✿
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Bedankt voor de uitleg smmmuit :smile:
Als het bij het gtf afval mag dan moet dat op de verpakking staan?

Edit, na gegoogeld te hebben raak ik wel nieuwsgierig naar deze vulling
Ik kan alleen niet zo gauw vinden of deze ook klontvormend is?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door castratenkoor »

Milieu Centraal :

""Alleen mest van kleine huisdieren mag je weggooien in de container voor het groente-, fruit- en tuinafval (gft). Honden- en kattenpoep hoort bij het restafval. Honden- en kattenpoep mogen niet in de gft-bak en ook niet op de composthoop thuis, vanwege het risico van het overdragen van dierziektes via de compost."""

Ik ben niet altijd even goed ter been en moet elke dag naar de ondergrondse container om kattenbakafval weg te brengen. Dit doe ik omdat ik weet dat het niet in de GFT - bak thuis hoort.
Dat sommige fabrikanten beweren dat kattenbakafval met hun fabricage wel in de GFT - bak zou mogen is misleidend.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie