Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Dupont
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2022 23:06

Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door Dupont »

Hallo!

Ik ben op zoek naar een manier om zo weinig mogelijk last te hebben van de kattenbak van mijn (toekomstige) kat. Ik woon op een appartement met balkon waar ik eventueel een klein vuilbakje kan plaatsen exclusief voor de kattenbakhoopjes.

Optie 1: kopen van Litterlocker (25 euro) + de bijhorende dure zakjes (ongeveer 9 euro per refill? En ik lees ergens dat je ongeveer 1 maand kan doen per refill?)

Optie 2: apart vuilbakje en buiten plaatsen. Dagelijkse strontjes zoveel mogelijk in wc doorspoelen met wc-papier en weinig grit er rond. Urineklompjes in luierzakje AH/Kruidvat. Dit alles 1 keer per week laten afvoeren in de vuilnisbak. 100 luierzakjes voor 1,5 euro. Heel stuk goedkoper dus..


Hoe doen jullie dit?
Dupont
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2022 23:06

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door Dupont »

Of de kattenbak van JC Pets en bijhorende houten korrels? Lees daar nog veel goeie dingen van?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door nellebel »

Ik doe dagelijks scheppen in de grit en doe dit in luierzakjes met geur van de Etos en zo in de grijze zak. Pas bij twee zakken vol gaat hij in de ondergrondse. Stinkt niet door die zakjes. Duurt twee maanden voor ik ze weg doe


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door Dinky »

Toen ik in appartement woonde gingen de klompjes urine + poep in luierzakjes en gewoon in de reguliere prullenbak die binnen stond. Ook met hitte geen last gehad van stank. Ook nu in groter huis de kattenbak en prullenbak in de woonkamer/open keuken.
Eigenlijk dus jouw optie 2 zonder apart prullenbakje buiten en zonder het door wc spoelen van drollen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Dupont
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2022 23:06

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door Dupont »

Oke dus de stank valt goed mee? Want ik lees vaak: "vanwege de stank ben ik overgestapt naar houten pellets.. Maar eigenlijk valt dit allemaal goed mee als ik het zo hoor?"

Gewoon de strontjes + klompjes urine in luierzakje en opgelost?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door nellebel »

zo doe ik het wel ja. ik gebruik in de zomer wel de geparfumeerde luierzakjes. in de winter niet, dan gewoon in gebruikte zakjes (broodzakjes, of net wat er voor handen is, recyclen). maar ik merk in de zomer wel dat het gaat ruiken op het balkon. mag ook wel als het bijna 2 maanden staat hahaha vooral als je dan op het balkon zit kun je zo'n lekkere geurvlaag krijgen anders.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door marloes501 »

Ik woon ook in een appartement met balkon.
Eerst deed ik alles in een gewoon broodzakje in de prullenbak, maar vond dat toch gaan stinken.
Nu doe ik alles inderdaad in een luierezakje van de action.
De luierzakjes zijn heel goed geurdicht als je ze goed dicht knoopt.
Ze gaan bij mij in de gewone prullenbak in de keuken en deze lees ik ongeveer 1 keer per week.
En totaal geen geur overlast.
En de luierzakjes bij de action kosten €1,19 per doos met 100 zakjes,.
Met 1 doos doe ik 3 maanden.
En ik schep de kattenbakn1 keer per dag leeg.
Dus super goedkoop.
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Dagelijks opruimen kattenbak op appartement: litterlocker? Luierzakjes Ah/kruidvat?

Bericht door Domi »

Nou, zo leer ik nog eens wat, ik gebruikte altijd hondenpoep zakjes maar die zijn een stuk duurder
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Plaats reactie