Een strakke schutting oplossing om de kat binnen de tuin te houden

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Cerna

Re: Een strakke schutting oplossing om de kat binnen de tuin te houden

Bericht door Cerna »

Je hebt een gladde schutting van 2 meter hoog?
En probeert Kat daar overheen te klimmen of ben je bang dat ze dat zal gaan doen?

Ik ben namelijk jaren oppasmama geweest van twee Ragdolls en deze mensen hadden hun tuin afgeschermd met coniferen en daartussen een stukje gaas van ongeveer 60 cm hoog. En de katten bleven keurig in de tuin.
Ik weet niet of zij een uitzondering zijn of dat ze net als onze Brits Kortharen geen klimmers zijn, maar indien je bang bent dat ze het gaat doen, zou ik het eerst even afwachten voordat je kosten gaat maken en je veel gedoe op de hals haalt.

Indien Kat al pogingen heeft ondernomen, wat vind je hiervan (strak en in de kleur van de schutting, maar wel prijzig):
https://catproofgardens.eu/nl/
Gebruikersavatar
Anthony67
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2022 13:30

Re: Een strakke schutting oplossing om de kat binnen de tuin te houden

Bericht door Anthony67 »

@Cerna

Inderdaad 2 meter hoog en hij mag er niet overheen. Het is een Ragdoll Kater een flinke jongen van 6.5kg . Ik zie hem met groot gemak op de eiland keuken springen.

We hebben hem een aantal maanden nu. Hij komt uit een asiel waar hij door z'n vroeger baasje was gebracht omdat hij de stress van buiten naar binnen meenam.

Hij wilt graag naar buiten maar schijnt daar kwa stress slecht mee om te gaan.
Ik ben bang dat als hij over de schutting heen gaat, door de stress z'n oriëntatie verliest. Daarnaast nog een vervelend voorval laatst waar 'kinderen' in de buurt een kat aan het opjagen waren. Daar kan hij niet mee omgaan.

In kan kijken hoe het gaat maar heb liever wat zekerheid. Heb geen zin om de halve zomer met gesloten tuindeuren te zitten.

Ik kijk naar een goedkope ,eenvoudige maar toch strakke oplossing. De schutting bestaat uit mooi donker Zweeds rabat afgewisseld met steenkorven. De Catproof oplossing vind ik buiten dat die duur daar niet echt mooi bovenstaan,.
Cerna

Re: Een strakke schutting oplossing om de kat binnen de tuin te houden

Bericht door Cerna »

Ik snap het niet.
Je wilt de tuindeuren niet dichthouden (snap ik), je wilt dat je kat in de tuin blijft (snap ik ook), maar vervolgens keur je alles wat aangedragen wordt af.
Wat is nu het belangrijkste: dat je kat veilig in de tuin blijft of dat alles er piekfijn uit ziet en dan het liefst zo goedkoop mogelijk?
Gebruikersavatar
Anthony67
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2022 13:30

Re: Een strakke schutting oplossing om de kat binnen de tuin te houden

Bericht door Anthony67 »

Misschien is mijn standaard te hoog. Als ik willekeurig op internet rondkijk dan vind ik het vaak gewoon niet mooi genoeg.

Vandaar dat ik zit te kijken naar iets heel anders wat geen afbreuk doet aan het design <looks & feels> van de tuin zelf zonder daar de hoofdprijs voor te hoeven betalen.

De eerder genoemde plastic spikes bijvoorbeeld, zijn niet zo duur en naar binnen gericht weg vallen ze weg in de al antraciet gekleurde rabat schutting. Houd het de kat binnen? Dat weet ik niet.

Als voorbeeld heb ik vandaag een nieuw onorthodox idee - niet schrikken :-)

Afbeelding

Ik zat te denken, als je deze bezem op een entraciet geverfde lat / balk van xx meter naast elkaar plaatst. Het hier licht gekleurde houtgedeelte wordt dan ook antraciet van kleur. De lat / balk wordt als geheel geschroefd aan de bovenste rabat-schutting-laag zodat die naar binnen (tuin) gericht is. Dit lijkt me geen fijn opstakel voor katten die van nature misschien al niet te klimmerig ingesteld zijn.

De lat / balk en hout gedeelte van de veger vallen dan volledig weg tegen de schutting ... en het veeggedeelte zelf is een natuur product .... dan kan best aardig staan. Ik kan hem ook in een nog donkere kleur kopen zodat dat het nog minder opvalt. Dan zou je uitkomen op ~6 -a7 euro per 0.50 meter.

Gaat het werken? Ik weet het niet ..... ziet het eind resultaat er zo goed uit als ik voor ogen heb? Ik weet het niet.

Dit om maar even aan te geven dat ik gewoon in andere oplossingen zit te denken dan bijvoorbeeld kippengaas. ;-)
Plaats reactie