Afzetten smalle buitenrand bij balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
tmooij77
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2022 14:34

Afzetten smalle buitenrand bij balkon

Bericht door tmooij77 »

Hallo allemaal
ik weet dat er al veel berichten zijn geplaatst over afzetten van balkon maar heb een vrij specifieke puzzel.
Ik woon op de eerste etage en mogelijk wil ik zorgen voor een trapje naar beneden. Of als hij het balkon genoeg blijkt te vinden laat ik dat achterwege maar hoe dan ook lijkt me de kans dat hij op de reling (6cm) springt groot (is 1 meter vanaf de balkonvloer)
Vanaf de reling zit er op 67 cm lager aan de buitenkant van mijn balustrade een tegelrand van 22 cm diep die doorloopt helemaal door naar links en helemaal door naar rechts langs de balkonnetjes van de buren. Ik wil niet dat de buren last hebben van mijn kat en dat hij dus links of rechts doorloopt.
Nu was een gedachtegang plexiglas omdat je dat ook niet zo goed ziet en dus mooier is maar dat is allemaal zo niet stevig plus werkelijk geen idee hoe je dat dan vast zit.
Het is een vrij nieuw en strak complex (huur) waarin je weinig extra’s mag doen behalve op je eigen stukje zeg maar. Een kattentrap bijvoorbeeld mag ook niet dus dat is een andere puzzel maar daar heb ik een andere vraag al overgeplaatst.

Terug naar de afzetting, dat is een puzzel vind ik, hoe in hemelsnaam? Het balkon boven mij zit op 2,60 m dus het is ook nog eens hartstikke hoog en je mag niks ‘in het balkon’ boren.
Misschien als het mag een grote pot met plant? Maar wat denken jullie, zal een kat over een hoge plant van zeg anderhalve meter heen springen of er doorheen gaan?
Of achten jullie de kans heel klein dat hij op de reling springen kan überhaupt? een metertje springen ze zo op toch?
Ik zou graag een foto toevoegen maar weet niet goed hoe.
Benieuwd of er reacties komen zo ja hartstikke bedankt vast ;)
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Afzetten smalle buitenrand bij balkon

Bericht door Ani »

Over een plant gaat de kat springen en ook op of van de ballustrade. Kattengaas kan een oplossing zijn om aan de voorzijde te plaatsen/op te hangen. Mogelijk kun je iets van een ‘rails’ aan de bovenzijde monteren (stevige lijm of middels een stevig hang-systeem) en het kattengaas met tyraps het vastmaken. De zijkanten kun je wellicht ook wel vastmaken.

Met een klimpaal en klimplankjes kun je dan een aantrekkelijk buitenplekje creëren. Mogelijk krijg je nog tips van andere mensen op het forum, die prachtige balkon mogelijkheden voor hun snuit(en) hebben gemaakt.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
tmooij77
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2022 14:34

Re: Afzetten smalle buitenrand bij balkon

Bericht door tmooij77 »

Dag Ani
Dank je wel voor je reactie! Ja eens de plant is inderdaad geen optie, nauwelijks een obstakel ;-)
Gaas zou dan kunnen maar ik heb bovenaan helaas geen enkele plek waar ik aan kan knopen
En zou toch graag de mogelijkheid open houden -denk ik- dat hij naar ‘beneden’ kan middels een loopplank die ik kan neerzetten en weghalen (omdat dat ook niet mag)
Is wel echt buiten gewend, al ruim 12 jaar..als hij het balkon aantrekkelijk genoeg vindt om er te blijven ben ik nog blijer. Het balkon heel aantrekkelijk maken is dan wel de tip inderdaad, goeie. Maar als hij alsnog helemaal druk en gestresst in de weer is met zoeken waar is nu de ‘uitgang’ vind ik dat te zielig.. maak het mezelf wellicht moeilijk maar ja.. Alles voor het beestje (en ook voor de buren die je immers ook tevreden wil houden)
De combinatie wel toegang tot reling en verder zorgt voor een open verbinding naar de buren 😏
Lastig lastig lastig.
Dank voor je meedenken:-)
Plaats reactie