Stukje afzetten met hekjes als alternatief voor bench; welke hekjes?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kittycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 14:42

Stukje afzetten met hekjes als alternatief voor bench; welke hekjes?

Bericht door kittycat »

Onze kat is sinds een maand vrij kreupel en nadat we een CT scan hebben laten maken blijkt ie een nekhernia te hebben en verschoven lage rugwervels waarbij zenuwen bekneld zijn geraakt, die werken dus niet meer goed waardoor hij zwalkt/omvalt en echt heel kreupel loopt. Absolute rust is nu het advies, maar vanwege zijn artrose en spondylose vrees ik dat het nooit meer gaat herstellen. Pijn heeft hij gelukkig niet vanwege Solensia, de nieuwe pijnstilling die inwerkt op het zenuwstelsel. Hij is dus ondanks alles gelukkig nog wel happy, we kijken het aan hoe lang het nog "goed" gaat. Tot zover even onze situatie.

Maar goed nu mijn vraag :grin:
Overdag hebben we hem in mijn werkkamer liggen, dat is beperkt qua bewegingsruimte en daar ligt hij heerlijk op een kleedje, met voer water en een kattenbak erbij, dat vindt hij prima. In de nacht slaapt hij eigenlijk altijd met zijn broer in de woonkamer. Maar ja, de woonkamer is natuurlijk groot en vol met stoelen en banken om op te springen: hij mag echt absoluut NIET springen. We hebben het hem 1x zien doen toen we net te laat waren en zijn situatie verslechtert echt meteen.

Een bench, zou kunnen natuurlijk. Maar omdat hij echt mét zijn broer slaapt is een bench geen optie. Het is ook niet tijdelijk, ik vrees dat hij dus niet herstelt en we dit de rest van zijn leven zo moeten doen, anders had ik het wel een paar weken zo willen doen ondanks dat hij het niet leuk vond. Dus het idee van een stukje afzetten waar hij in zit met al zijn spulletjes en een lekker kleedje, en waar zijn broer in en uit kan springen zodat ze samen kunnen slapen als ze willen (jawel, zijn broer is dus heel vitaal en springt over hekjes van onze konijnenren in de tuin), lijkt nu het idee. We hebben alleen best een afstand te overbruggen (zeker 2.5 meter) en ik wil wel dat het stabiel staat. Heeft iemand ervaring met hekjes die daar geschikt voor zijn?
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Stukje afzetten met hekjes als alternatief voor bench; welke hekjes?

Bericht door marloes501 »

Wat een naar verhaal!

Ik begrijp dat je een stuk in de huiskamer wilt afzetten zodat jullie kat er niet uit kan maar de broer er wel in en uit kan springen?

Je zou eens kunnen kijken of je dat kan doen met draadpanelen en paaltjes of met een systeem van Giardino.
Het merk giardino heeft allerlei losse onderdelen die je kunt samenvoegen tot hekken en afzettingen.
Je zou een draadhek van bv 100 cm bij 50 cm op zijn kant kunnen zetten en dan palen er tussen om het staande te houden.
Als het een definitief karakter krijgt zou je de palen bijvoorbeeld met behulp van grond/voetplaten aan de vloer vast kunnen schroeven.
Je kunt met behulp van giardino onderdelen zelf je afzetting ontwerpen en maken.
Giardino is niet echt goedkoop maar wel hele goede kwaliteit.
Naast Giardino zijn er natuurlijk ook andere soortgelijke systemen die waarschijnlijk net zo goed zijn.
Maar kijk een op hun site om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Stukje afzetten met hekjes als alternatief voor bench; welke hekjes?

Bericht door marloes501 »

Mocht geld geen rol spelen en je niet zelf willen/kunnen klussen dan kan je ook nog hier kijken of deze mensen misschien iets voor je kunnen betekenen:
https://www.kattenren.com/
Plaats reactie