Krabmeubels verzwaren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Krabmeubels verzwaren

Bericht door Coraline »

Hoi!
De huidige krabpalen die ik heb zijn allemaal veel te licht voor mijn katten. De zwaarste is over de 5 kilo maar ook bij de lichtste van net onder de 3 kilo (katten blijven nooit staan op de weegschaal 😬). Zelfs bij de lichtste bewegen de palen gevaarlijk. Behalve 2 maar die staan aan de muur vastgeschroefd. En 1 vrijstaande welke wel zwaar genoeg is voor hun.
Ik kan er 4 ook misschien aan de muur schroeven, moet ik de plaats wel ècht goed bepalen.
Maar dan blijven er nog 4 over waar dit niet bij kan.
Tot op heden heb ik de 8 niet vaststaande krabmeubels verzwaard met deurstoppers welke 1 kilo wegen per stopper. Bij sommige echt hoge palen komt het dan nog wankel over wanneer ze aan het stoeien zijn.
En misschien is er een elegantere oplossing dan deurstoppers. En een gietijzeren pan😎😁.
Sowieso ben ik in mijn zoektocht naar niet te grote zware producten niet veel tegengekomen.
Ik zou nog iets van gewichthefkogels kunnen proberen🤔.
Maar goed, wie weet heeft iemand een fijne oplossing. Ik geloof dat de krabmeubels zelf gemiddeld 17kilo wegen. De enige die zwaar genoeg is voor hun weegt 27 kilo. De 8 meubels hebben dus zeker 10 kilo nodig om fijn te kunnen staan,
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Krabmeubels verzwaren

Bericht door marloes501 »

Wat je nog kunt proberen is de basis/grondplaat vergroten door er een andere grotere zwaardere onder te schroeven,
Je kan zelfs overwegen hiervoor een stalen basis te nemen.
Hoe hoog en breed zijn de palen?
Zijn de palen hol van binnen?
Als dat zo is kan je ook overwegen of je ze kunt vullen met steentjes/stenen.
Maar vaak begint het met dat de basis van de plaat te smal is ten opzichte van de hoogte.

En maken de katten er nog steeds gebruik van?
Mijn ervaring is namelijk dat als een paal eenmaal is omgevallen met de kat er boven op, de kat de paal daarna niet/nauwelijks meer gebruikt.
Cerna

Re: Krabmeubels verzwaren

Bericht door Cerna »

Betere (zwaardere) krabpalen kopen en het probleem is verholpen.
Eén van mijn katten weegt 7,5 kilo, maar de krabpalen kunnen dit gemakkelijk aan omdat ze van hout zijn en niet van karton.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Krabmeubels verzwaren

Bericht door marloes501 »

Je kan natuurlijk ook zelf een super stevige krabpaal maken van een dikke boomstam en sisaltouw .
Ik heb ondertussen een hele klimwand en mega klimboom zelf gemaakt.
Hoe ik dat gedaan heb kun je in dit topic lezen.
viewtopic.php?f=35&t=33478

Dat is best wel wat werk maar als je een beetje handig bent is het goed te doen.
Grote voordeel is dat je het helemaal kunt aanpassen naar de wensen van jou en je katten.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabmeubels verzwaren

Bericht door Dinky »

Ik denk dat je met de huidige meubels niet verder zal komen dan vastzetten aan de muur of verzwaren wat je doet. Bij nieuwe krabmeubels kan je er dan op letten dat ze wel zwaar/stabiel genoeg zijn. Bijvoorbeeld krabmeubels voor Maine Coone zijn vaak zwaarder en breder.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie