Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Luckydekat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2018 19:29

Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Bericht door Luckydekat »

Hoi allemaal,

Wij willen de SureFlap Connect (die je met mobiel kan verbinden) gaan bestellen. Hierbij kunnen we bijvoorbeeld ook instellen dat onze twee katten na een bepaalde tijd niet meer naar buiten mogen.

Wat ik me nu ernstig afvraag en nergens ervaringen over kan vinden: raken die beesten niet gefrustreerd/in de war van dat kattenluikje wat ‘s nachts dan ineens niet meer open gaat? Gaan ze dan niet een uur tegen dat ding aan zitten lopen om te kijken wanneer ze weer naar buiten kunnen?

Heeft iemand daar ervaringen mee, met hoe katten reageren op een kattenluikje die ineens ‘op slot’ zit?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Bericht door Rik »

Zelf hier geen ervaring mee. Maar hier wel een dat wordt gezegd dat als je vaste tijden aanhoudt dat de katten er wel aan wennen. Maar je moet dus niet op willekeur dat slot erop zetten.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 35&t=27802

Ergens anders heb ik gelezen dat het slot ook wel eens gesloopt wordt (zeker als die op slot zit) dus ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit van zo'n luik.

Bij Dinie (castratenkoor) gaat het luik ook op vaste tijden dicht. Maar daar gaat het volgens mij om een echte schuif (kunstof plaat) zodat het duidelijk is dat de 'deur' naar de katten-ren dicht is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Luckydekat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2018 19:29

Re: Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Bericht door Luckydekat »

Thanks voor de link!

Vast tijdstip lijkt me inderdaad goed. Was eerder al op zoek naar kattenluikjes die met een soort plaat worden afgesloten, lijkt me een stuk beter. Toch gek dat dat bijna niet bestaat.
marian vdb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2019 12:07

Re: Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Bericht door marian vdb »

Luckydekat schreef: 26 mei 2021 23:02 Thanks voor de link!

Vast tijdstip lijkt me inderdaad goed. Was eerder al op zoek naar kattenluikjes die met een soort plaat worden afgesloten, lijkt me een stuk beter. Toch gek dat dat bijna niet bestaat.
Hoi!

Heb je hier ondertussen ervaring mee? Wij gaan ook eentje kopen, maar we willen dat één kat altijd buiten kan, en de andere slechts op specifieke uren...
Luckydekat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2018 19:29

Re: Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Bericht door Luckydekat »

marian vdb schreef: 31 okt 2021 12:35 Hoi!

Heb je hier ondertussen ervaring mee? Wij gaan ook eentje kopen, maar we willen dat één kat altijd buiten kan, en de andere slechts op specifieke uren...
Hoi Marian,

Ik lees dit nu pas, sorry! Wij hebben de Sureflap nu enkele maanden geïnstalleerd en werkt voor ons echt perfect! Wij houden hem op slot vanaf 22uur. Het komt wel eens voor dat een kat na die tijd naar buiten wil en even staat te krabbelen, maar dat geeft hij al snel op. Geen ervaring met verschillende tijdstippen voor twee katten, kan me voorstellen dat dat wellicht wat lastiger is.
marian vdb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2019 12:07

Re: Kattenluik (tijdsklok) ervaringen

Bericht door marian vdb »

Luckydekat schreef: 20 nov 2021 09:01 Hoi Marian,

Ik lees dit nu pas, sorry! Wij hebben de Sureflap nu enkele maanden geïnstalleerd en werkt voor ons echt perfect! Wij houden hem op slot vanaf 22uur. Het komt wel eens voor dat een kat na die tijd naar buiten wil en even staat te krabbelen, maar dat geeft hij al snel op. Geen ervaring met verschillende tijdstippen voor twee katten, kan me voorstellen dat dat wellicht wat lastiger is.
Laat antwoord geen probleem hoor. We zijn nog altijd aan het twijfelen, maar er is nog tijd vermits ik nu thuis werk en het luikje dus makkelijk zelf kan controleren. Klein vraagje wel ivm die Sureflap luikjes: wat denk jij, zou ik de slotjes (voor het naar binnen gaan) kunnen afplakken zodat het deurtje altijd open kan (om van buiten naar binnen te gaan)? Of is dat niet mogelijk om te doen, omdat het te ingewikkeld in elkaar zit?

Bedankt voor de reactie h :-) :grin:
Plaats reactie