SSScat

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Woeloeloe12
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:22

SSScat

Bericht door Woeloeloe12 »

Goedemorgen!

Onze lieve kittens blijven maar op het aanrecht springen. We hebben een inductieplaat die nog best lang na het koken warm blijft waardoor ik erg bang ben dat zij een keer hun pootjes eraan branden. We overwegen daarom om er een SSScat neer te zetten maar zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen! Ook omdat het nogal een prijzig product is en we ook geen tweedehands ervan vinden. Of zijn er nog andere alternatieven om de kittens daar weg te houden? We hebben alles qua aluminiumfolie, geuren, plakband al geprobeerd (niet de plantenspuit uiteraard) maar ze zijn erg volhardend haha!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: SSScat

Bericht door castratenkoor »

Mijn katten gaan ook op het aanrecht, 3 van de 7 drinken uit de kraan. Wij hebben ook inductie en het voordeel daarvan is juist dat dat heel snel afkoelt.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van schrik-middelen om katten ergens af te jagen. Ze mogen hier (bijna) alles. Scheelt een hoop politie-agentje spelen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Woeloeloe12
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:22

Re: SSScat

Bericht door Woeloeloe12 »

Sorry ik bedoel een keramische kookplaat! Onze blijft wel een lange tijd nog warm.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: SSScat

Bericht door castratenkoor »

Gewoon een pan met water op nog warme pit zetten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: SSScat

Bericht door Ani »

Aan de andere kant, ik weet niet hoe jong jullie kittens zijn, zou je ze misschien toch wel kunnen leren: niet op het aanrecht bij koken. Wij hebben ook een keramische kookplaat en zijn echt wel twee maanden bezig geweest.

Totdat we haar toelieten op het aanrecht, maar tijdens eten bereiden en koken haar eraf zetten. Je bent er dan zelf bij en kunt dan direct ingrijpen. Terwijl van een afstand, iedere keer opstaan, erheen, het lijkt wel een (aandachts) spelletje voor ze te worden.

Tegenwoordig zit onze Winston op de eettafel of een stoel te kijken wanneer er eten bereid en gekookt wordt. We kletsen dan tegen haar en toen ze het voor het eerst deed en volhield werd ze natuurlijk de hemel in geprezen :grin: Ook wanneer ik haar barf maaltijden klaarmaak zit ze (zeer geïnteresseerd) te kijken. Ze krijgt als ik helemaal klaar ben een vleesrestje. Ze gaat nog maar af en toe op het aanrecht. Dat mag nu, dus het leuke van het uitdagen is eraf.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Woeloeloe12
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:22

Re: SSScat

Bericht door Woeloeloe12 »

Bedankt Ani voor de tip! Misschien moeten we dat een proberen. Ze zijn nu 7 maanden.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: SSScat

Bericht door Ani »

Succes ermee. Als je zelf weet wat je wil (en dat is in dit geval beschermen) dan kan een tussenweg een hoop gedoe schelen. Ik ben ervan overtuigd dat kittens/katten best te trainen zijn. Soms is het even zoeken, maar er is een verschil tussen consequent zijn/aanleren en het (aandacht) spel van de kittens.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: SSScat

Bericht door Synemios »

Beetje late reactie, maar misschien een tip voor anderen, met name als het om de veiligheid van de kat gaat.
Voor inductie en keramische kookplaten heb je van die beschermers die je over je plaat kunt leggen als het nog heet is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie