Kattenbakvulling maar welke..?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Aap
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2021 09:30

Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Aap »

Ik ben opzoek naar een kattenbakvulling voor het gebruik bij meerdere katten, dus geen klonter vulling omdat dit niet werkt bij meerdere katten.
Ik gebruikte Sanicat super maar die is nergens meer te verkrijgen.
Wie kan mij advies geven welke op het moment nu de beste is.?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Anne »

Ik zelf ben heel tevreden met het klontvormende grit van de liddl
Ik heb geen advies over niet klontvormende grit maar ben nieuwsgierig waarom klontvormende grit bij jou niet werkt?
Hier ook meerdere katten en het gaat prima
Het grit zelf is erg fijn en heeft veel uitloop
Maar klontert zo goed dat ik nooit iets hoef weg te gooien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Aap
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2021 09:30

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Aap »

Beste Anne,

Klontvormende kattenbakvulling werkt niet bij 28 katten, ik heb dit geprobeerd, maar na een halve dag zijn alle bakken 1 grote klont geworden en de bakken krijg je dan ook moeilijk schoon.

Ik heb een vraag bij Sanicat liggen op het moment maar tot op heden geen antwoord.. Ik weet dat Sanicat het assortiment aan het veranderen is en nieuwe verpakkingen heeft maar de 30 liter zakken Super kan ik nergens meer krijgen.

Nu deze week overgestapt naar kattenbakvulling van Beaphar, op zich tot nu toe tevreden, stuifvrij en geen tot amper uitloop, makkelijk uit te scheppen en de katten vinden het tot nu toe ook prima!


Anne schreef: 29 jan 2021 11:24 Ik zelf ben heel tevreden met het klontvormende grit van de liddl
Ik heb geen advies over niet klontvormende grit maar ben nieuwsgierig waarom klontvormende grit bij jou niet werkt?
Hier ook meerdere katten en het gaat prima
Het grit zelf is erg fijn en heeft veel uitloop
Maar klontert zo goed dat ik nooit iets hoef weg te gooien
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Anne »

Aap schreef: 03 feb 2021 01:17 Beste Anne,

Klontvormende kattenbakvulling werkt niet bij 28 katten,
nee dat geloof ik graag :lol:
sorry had niet in de gaten dat het om zoveel katten ging
Ik hoop dat je snel een oplossing hebt want dit lijkt mij een wereldsgroot probleem!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Aap
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2021 09:30

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Aap »

Gelukkig bevalt de kattenbakvulling van Beaphar.. kan er 4 á 5 dagen mee doen.. en dan moeten ze schoon gemaakt worden maar dat was ik wel zo gewend.
Van de 28 gaan er 3 naar buiten en die doen hun behoefte buiten, dat scheelt al een beetje!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Anne »

Heb je een cattery of zo?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Aap
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2021 09:30

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Aap »

Nee dat niet, ooit begonnen met opvang van katten met psychische problemen en vooral witte katten die doof zijn, veel mensen snappen deze katten niet..
en wat straat katten.., en afgelopen jaar kwam er 1 binnen en dropte 5 kittens neer, tja dan heb je er zo 28 in huis.. 🙈
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Anne »

Ja zo gaat dat
Fijn dat ze bij jou terecht komen
herplaats je ook?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Aap
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2021 09:30

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Aap »

Nee ze blijven lekker hier, ik knap ze op en dan mogen ze lekker kat zijn..
28 lijkt veel maar je merkt er niet veel van in huis, hoe groter de groep hoe rustiger ze worden en zijn..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Anne »

Fijn dat er mensen zoals jij bestaan :thup:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Anne »

Aap schreef: 05 feb 2021 16:20
28 lijkt veel maar je merkt er niet veel van in huis, hoe groter de groep hoe rustiger ze worden en zijn..
ik vraag me af hoe jij het doet als er verschillende dieteen onderling zijn ;-)
Hier met 6 katten al toestanden :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Aap
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2021 09:30

Re: Kattenbakvulling maar welke..?

Bericht door Aap »

Je hebt tegenwoordig voerbakken die via een halsband voor de kat open gaan waardoor andere katten er niet van kunnen eten.

Goed voer is erg belangrijk en stemmen dit ook af wat ze nodig hebben.

Op het moment hebben we 1 kat die diabetes heeft en 2 keer per dag insuline gespoten krijgt, inmiddels al weer 2 jaar en gaat top met hem. Hij eet gewoon mee met de rest.

Het is wel erg lastig om een kat goed in te stellen op insuline en gaat vaak fout, je moet er ook in het begin er goed bovenop zitten, kat goed in de gaten houden, ik advieseer mensen om zich goed in te lezen..
Ik ben zelf verpleegkundige dus alle kwaaltjes komen bij mij bekend voor, en weet welke acties er genomen moeten worden!
Plaats reactie