Maak het zelf Kattenbenodigdheden!

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Mara
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2020 13:38

Maak het zelf Kattenbenodigdheden!

Bericht door Mara »

Hallo allemaal,

In deze tijden dat ik veel thuis zit, vind ik het leuk meer te rommelen in huis. Sinds ik twee kittens heb (Zora en Terra) én enorm veel spullen online bestel, experimenteer ik meer met de dozen om de kittens blij mee te maken.

Een simpele is:
Pak een redelijke doos (waar 3 katten in passen had ik genomen als formaat) en leg de open kant van de doos op de grond. Maak in 1 van de zijkanten met een schaar een deurtje, en in in een zijkant ernaast ook. Verder knip je naar smaak gaten in de doos, waar een kattenpoot of een neusje doorheen past, en leg het neer op de grond. Geniet van het plezier die de katten hebben! Zeker met een hengel speeltje ernaast is het leuk die kattenpootjes door de gaten te zien steken!

Andere tip voor kleinere, platte dozen:
Maak de kleine doos eerst netjes dicht. Maak in het midden van de bovenkant een gat ter grootte van je kattenhoofd. Gooi vervolgens een kattenspeeltje zoals een muis erin, en leg het rammelend op de grond. Mijn kittens graven er uren in, en verstoppen soms hun speeltjes er zelf in!

Hebben jullie ook leuke doe het zelf ideeën opgedaan? Ik heb nog geprobeerd een hangbrug van al het karton te maken maar dat was geen succes haha!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Maak het zelf Kattenbenodigdheden!

Bericht door Dinky »

Ik ben in het verleden wel bezig geweest met knutselen voor voedselverrijking (ook bij zoekfunctie te vinden).
Denk aan doosje zoals schoenendoos met wasbollen waar je snoepjes in doet. Of doos met proppen papier waar je snoepjes in gooit.

Ipv snoepjes kan je ook brokjes gebruiken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Maak het zelf Kattenbenodigdheden!

Bericht door Geert »

Ik maakte een kartonnen schoendoos met allemaal lege rolletjes van wc-papier erin als voedselverrijking om onze poezen wat bezig te houden. Dit is nog altijd een hit :smile:

In mijn fotoalbum zie je een kort filmpje van Aya die er gebruik van maakt: zie viewtopic.php?p=748326#p748326 en klik op het tweede filmpje.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Plaats reactie