Petsafe catfence

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Rodie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020 14:01

Petsafe catfence

Bericht door Rodie »

Hallo,

Ben in bezit van grote tuin. Hele tuin afgezet met draad van petsafe. Gedeeltelijk net in de grond en gedeeltelijk net boven de grond. Aangesloten en getest. 2 Groene lampjes van de centrale basisunit staan aan en ook de halsbanden van petsafe werkten met de testtool (plastic met contacten en testlampje) Echter nu we enkele maanden later de katten naar buiten willen doen en binnen de bedrading willen houden, lijken de halsbanden niet te reageren. Zowel de katten met halsband lijken niets te merken als ook mijn testtool reageert niet. In mijn aansluitopstelling is niets veranderd en de basisunit geeft nog steeds 2 groene lampjes. Hieruit maak ik uit de handleiding op dat het circuit goed is aangesloten en werkt.
Ik weet even niet meer wat te doen. Heeft iemand tips?

Alvast dank en groet Rodie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Petsafe catfence

Bericht door Rik »

Rodie schreef: 05 nov 2020 14:19 Echter nu we enkele maanden later de katten naar buiten willen doen en binnen de bedrading willen houden, lijken de halsbanden niet te reageren.
Ik denk dat er maar weinig actieve forumleden hier zijn die met een Petsafe catfence werken. Wij adviseren die dingen ook meestal niet omdat het ook averechts kan werken (kat beland aan de andere kant en durft niet meer terug te komen). Maar goed...

Je hebt het over 'enkele maanden'. Ik dacht dat er in die Petsafe collars een batterijtje zat. En die gaan volgens mij niet zo lang mee. De kans bestaat dus dat ie leeg is.

Tip. Als de batterij vervangen moet worden kun je wel zo'n vervanging bij Petsafe bestellen (hartstikke duur) maar het kan ook dat je zelf er een kwalitatief veel betere batterij in kunt zetten (zie youtube, veel goedkoper en dus kwalitatief betere batterij).
De batterij heeft een levens duur van 5 jaar in de verpakking en gaat in een hals band 1 tot 2 maanden mee.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Rodie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020 14:01

Re: Petsafe catfence

Bericht door Rodie »

dank voor je reactie Rik
Plaats reactie