Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
sneeks
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2020 16:10

Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Bericht door sneeks »

Hoi allemaal,

Ik heb een grote binnenkat, een oude lobbes van iets meer dan 5 kg (hij is op dieet maar heeft grote botten dus onder de 5 kg gaan we sowieso niet komen). Van krabpalen snapt hij niet zoveel, het is me nooit gelukt om hem "aan de krabpaal" te krijgen. Na het proberen met een traditionele paal heb ik zo'n krabplank voor aan de muur op strekhoogte gekocht maar zelfs na veelvuldig laten zien/catnip/optillen en verplaatsen naar de plank zodra hij aan de bank krabt snapt hij nog steeds niet dat hij niet aan de bank mag zitten.
Ik heb ook een mandje van karton voor hem maar hij is meer een verticale krabber, dus het mandje is nu een slaapplek waar hij héél zuinig op is.

Nu mijn vraag: wat voor meubel/paal/plank raden jullie aan voor een grote, koppige bankkrabber? Ik heb niet veel ruimte en een krabton lijkt me wel compact en een fijne oplossing. Ik zoek ook iets meer "design" (zwart of donkergrijs, geen fluffy stof). Zoiets als dit vind ik heel mooi maar ik denk dat mijn kat hier te zwaar voor is.https://www.krabpaal.nl/krabtonnen/krabton-cuby.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Bericht door Rik »

sneeks schreef: 14 sep 2020 16:20 Ik heb niet veel ruimte en een krabton lijkt me wel compact en een fijne oplossing. Ik zoek ook iets meer "design" (zwart of donkergrijs, geen fluffy stof). Zoiets als dit vind ik heel mooi maar ik denk dat mijn kat hier te zwaar voor is.
Ik denk niet dat je kat te zwaar is voor die ton. Maar hij is maar 70 cm hoog dus is niet echt een krabton. Even uitstrekken en hij komt boven die ton uit.

Ikzelf heb de Krabstam Natural Paradise XXL (plafondhoog). Daar kunnen ze dus echt inhangen (en mijn kater is 6+kg). Maar die heeft natuurlijk wel ruimte nodig. Ik heb daar ook nog deze bij staan. Ik heb ook deze maar dat is dezelfde uitvoering maar dan 85cm hoog wat ook niet uitnodigt om je echt eens lekker uit te strekken.

Voor wat minder ruimte en voor een horizontale krabber moet je meer aan plankjes op de grond denken.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... lspeelgoed
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Bericht door Anne87 »

Ik heb twee Noorse Boskatten (6.5 en 4 kg). Ik heb een grote krabpaal tot aan het plafond, die met twee beugels vast staat (met één beugel trokken ze gewoon de beugel uit de muur). Maar waar ik het meest enthousiast over ben is onze krabton van petrebels. Je betaalt er wel wat voor, maar hij is stevig, zwaar, groot, en hartstikke slijtvast. Ze hangen er hier geregeld met vier poten tegelijk in en dan beweegt hij nog niet eens, en bovendien zie ik geen enkele slijtplek op de krabgedeelten: https://www.petrebels.com/nl/krabton-dome-110?id=1100
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Bericht door Synemios »

Ik heb ook meerdere tonnen van petrebels en ben er ook heel blij mee.
Ze gebruiken ze graag, zijn stevig en ook hier nog steeds geen slijtage plekken.

Afbeelding

IK heb ook ronde exemplaren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Mieshka
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2019 09:26

Re: Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Bericht door Mieshka »

Wij wilden voor in de woonkamer ook iets meer “design” en hebben een soort van boom laten maken van een echte tak met ligplateaus met nepbont erop en dik sisaltouw om te krabben. Dat ding is zo ongeveer onverwoestbaar. https://www.instagram.com/p/B5u6vP-JeIn ... y9ev61at1w

Iets minder “design” maar ook zeer stevig is de enorme krabton van Petrebels, die staat bij ons op zolder dus wat minder belangrijk hoe die er uit ziet.

Maar wij hebben dus gewoon lekker grote dingen waar ze ook fijn kunnen spelen / klimmen / strekken en liggen. :grin:
kittentjes

Re: Aanraders krabpaal of -ton voor grote kater (>5 kg)?

Bericht door kittentjes »

Die is ook heel mooi. Heb je meteen even gevolgd op insta!

Wij hebben al een tijd dezelfde krabton. Onverwoestbaar maar in de holletjes liggen ze eigenlijk nooit behalve toen Saar ziek was.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie