Grind in de tuin?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
gunn264
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2020 16:53

Grind in de tuin?

Bericht door gunn264 »

Wij zijn de gelukkige huisgenoten van 2 lieve poezen. We zijn nu aan het kijken hoe we onze tuin anders kunnen inrichten en een van de plannen is om grint (kiezelsteentjes) te leggen in de tuin. Hierdoor zal het grootste deel van de tuin bedekt zijn met grint, waarop wij kunnen lopen/zitten, met twee lange stroken met groen/planten.

Mijn vraag is wat katten van grint vinden? Zakken ze door het grint heen (en zullen ze onze tuin gaan ontwijken) of maakt het ze weinig uit? Gaan ze dan poepen in het grint (wat vervelend is als wij er op lopen), of doen ze dat dan liever tussen de planten (wat ons betreft geen probleem)?

Ik heb veel gezocht op internet, maar kan hier weinig over vinden.
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Grind in de tuin?

Bericht door Geert »

Mijn ervaring is dat onze (vorige) katten geen problemen hadden met het grind op onze oprit. Zij liepen gewoon met me mee als ik op de oprit bezig was.
Nooit gemerkt dat er op het grind geplast of gepoept werd.
Ik zei 'vorige' katten omdat onze huidige katten binnenkatten zijn.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Grind in de tuin?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk niet dat het voor katten/honden heel prettig lopen is op grind. Ze zullen dan vermoedelijk mee in de stroken aarde gaan lopen. Poepen en plassen zullen ze niet op grind doen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
gunn264
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2020 16:53

Re: Grind in de tuin?

Bericht door gunn264 »

Wat vinden ze nu wel erg fijn om op te lopen en liggen? Ik weet dat ze van gras houden, maar dat lijkt me weer veel onderhoud ivm onkruid enzo. Zijn er bepaalde bodembedekkers die het goed doen bij katten?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Grind in de tuin?

Bericht door Zotvanpoezen »

Gras is wel fijner voor katten dan grind. Af en toe afmaaien is toch minder werk dan op je knieën zitten om het onkruid van tussen het grind te halen :lol: ?
En hier en daar een mooie vlinderstruik om onder te liggen ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie