Wat is een goed tuigje?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Nienke07
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2020 10:52

Wat is een goed tuigje?

Bericht door Nienke07 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe op het forum en zal me kort voorstellen: ik ben Nienke, 22, en momenteel op zoek naar een Ragdoll kitten. Nu ben ik uiteraard ook alvast bezig met me oriënteren op wat voor kattenspulletjes er allemaal in huis gehaald dienen te worden voordat ik de kitten hier kan verwelkomen!
Helaas bestaat er geen mogelijkheid om een buitenruimte katveilig af te zetten, en dus wil ik eigenlijk op zoek naar een tuigje, om de kat in de toekomst onder begeleiding naar buiten te kunnen laten. Ik kom er alleen zelf nog niet zo erg uit wat een goed kattentuigje is.

Hebben jullie misschien aanbevelingen?

Alvast heel veel dank!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Wat is een goed tuigje?

Bericht door Pikachu »

Voor een kitten vind ik "karlie kittentuig" van zooplus wel goed. Zeker strak genoeg om doen. En ik zou ze nooit alleen buiten laten in het tuigje, een gemotiveerde kat kan zich volgens mij overal wel uit wurmen na genoeg proberen. Maar als je dit strak genoeg doet en erbij bent, prima. Ik was tevreden van dit tuigje.
Nienke07
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2020 10:52

Re: Wat is een goed tuigje?

Bericht door Nienke07 »

Pikachu schreef: 12 aug 2020 19:28 Voor een kitten vind ik "karlie kittentuig" van zooplus wel goed. Zeker strak genoeg om doen. En ik zou ze nooit alleen buiten laten in het tuigje, een gemotiveerde kat kan zich volgens mij overal wel uit wurmen na genoeg proberen. Maar als je dit strak genoeg doet en erbij bent, prima. Ik was tevreden van dit tuigje.
Dank voor de tip, ik ga er eens naar kijken!
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: Wat is een goed tuigje?

Bericht door Stef71 »

Ik heb voor mijn katjes van die tuigjes die eigenlijk voor kleine honden bedoeld zijn, ik heb hier een houdini rondlopen die de tuigjes met 2 bandjes (1 om de nek gekoppeld aan 1 om de buik) van je hela hop uit doet. De honden tuigjes zijn meer een soort jas die krijgt ze niet zomaar uit. Ik heb ze jaren geleden via Ali besteld maar je ziet ze nu hier ook steeds vaker in de winkel hangen speciaal voor katten
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Re: Wat is een goed tuigje?

Bericht door Druif_01 »

Wij hebben een Treponti tuigje, veilig en stevig. Pip vond het ook geen probleem om deze aan te hebben.
Plaats reactie