Drinkfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Drinkfontein

Bericht door Pikachu »

Uit nieuwsgierigheid: zijn er meer mensen bij wie de drinkfontein niet zo'n succes is?

Ik heb er 2 maanden geleden eentje aa geschaft, de eyenimal smart bloom, besteld bij zooplus. Mae begon er toen meteen va te drinken, ze dronk er elke dag wel eventjes aan. Nu eigenlijk bijna niet meer. Niet omdat hij vuil is ofzo, ook als ik hem net heb uitgewassen (helemaal schoongemaakt met azijn en alles heel lang afgespoeld) en de filter vervangen, drinkt ze eigenlijk liever aan haar bakje. Wolf hetzelfde, ook hem zie ik bijna nooit aan de fontein drinken.
Mae drinkt ook wel echt prima aan haar bakjes. Wolf drinkt niet veel maar hij eet wel veel meer natvoer dan Mae.

Nog mensen onder jullie waarbij de katten liever bakjes gebruiken dan drinkfonteinen?
Marjolein_22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2020 20:24

Re: Drinkfontein

Bericht door Marjolein_22 »

Wij hebben sinds een paar dagen ook een drinkfonteintje, ons katertje drinkt er wel graag uit maar gaat er vervolgens ook met zijn pootjes in en maakt alles nat en ons poesje vindt het wat enger en drinkt liever uit een bakje (die hebben we overigens wel op een andere plek staan dan het voer). Dus hier ook niet helemaal positief erover ;) nog even afwachten. Wij doen elke dag vers water in het fonteintje, misschien is dat nog een idee of doe je dat ook al?
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Drinkfontein

Bericht door Pikachu »

Niet elke dag nee, om de paar dagen, omdat er toch een filter in zit zou dat niet elke dag nodig zijn.. maar ook als het pas ververst is hebben ze geen interesse.

Ze vinden het hier totaal niet eng, ze hebben er al van gedronken, en Mae in het begin elke dag. Maar nu is ze erop uitgekeken lijkt het..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Drinkfontein

Bericht door Anne »

In het begin was de catmate hier wel een succes. Toen kregen we Maxi en die kreeg acne van plastic dus hebben we de catmate vervangen voor een keramische drinkfontein en dat was geen succes helaas. Hij stond op dezelfde plek maar bijna niemand dronk eruit
Toen heb ik hem op de trap gezet, een plaats waar ze elke dag wel langslopen (denderen) en toen werd het een hit!!
Ik moet hem elke dag wel bijvullen :-P
Probeer het eens op een plaats waar ze elke dag wel langs moeten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Drinkfontein

Bericht door Pikachu »

Ja ik heb hem al eens verplaatst, in de woonkamer gezet, maar had niet de indruk dat ze er dan meer van dronken. K ga nog eens zoeken waar het nog zou kunnen, maar we zijn nogal beperkt omdat hij in het stopcontact moet natuurlijk. En het hier al vol staat voor de rest :D klein appartement..
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5140
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinkfontein

Bericht door Synemios »

Catmate was de enige waar ze niets mee deden, nu heb ik er 3 door het hele huis verspreid en ze vinden ze allemaal het geweldig.
Ik heb ook gewone drinkbakjes staan.
Wat Anne ook al zegt, de plaats maakt soms enorm verschil.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Drinkfontein

Bericht door Pikachu »

Ik heb hem nog eens in de woonkamer gezet en een ander kopje op gezet. Met kopje bedoel ik: eerst stond er zo'n bloemetje op waar straaltjed uit kwamen, nu gewoon een klein kopje waardoor het water meer borrelt.

Gisteren vond Mae dat dan weer interessant en nieuw en heeft ze eraan gedronken. Eens zien hoe lang het duurt :)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5140
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinkfontein

Bericht door Synemios »

wel een goed idee ja.
Hopelijk blijft ze het interessant vinden nu 😉
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Meesleepbeest
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2020 13:51

Re: Drinkfontein

Bericht door Meesleepbeest »

Is er ook iemand die zelf een drinkfontein heeft gemaakt met een luchtpompje? Geen gezeur met filters enzo :)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5140
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinkfontein

Bericht door Synemios »

Niet zelf gemaakt maar ik heb er 1 zonder filter van keramiek.
Alleen de pomp zat steeds verstopt en ik moest hem elke dag reinigen.
Dus ik heb geklaagd en toen kreeg ik een nieuwe andere type pomp en die is vele malen beter en nu reinig ik deze eens per week volledig met de rest van de fonteinen.

Afbeelding

Afbeelding
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Drinkfontein

Bericht door Geert »

Meesleepbeest schreef: 23 jul 2020 12:59 Is er ook iemand die zelf een drinkfontein heeft gemaakt met een luchtpompje? Geen gezeur met filters enzo :)
Nee, ook niet zelf gemaakt maar ik gebruik de fontein van Catit gewoon zonder filter. 2 maal in de week verversen + 1 maal volledig uitwassen.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Plaats reactie