Kattenurine uit bank krijgen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Noa2807
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2020 13:45

Kattenurine uit bank krijgen

Bericht door Noa2807 »

Hoi!

Van mijn zus heb ik (natuurlijk super lief) haar oude bank gekregen voor in mijn studentenkamer! Helaas heeft haar kat een paar keer op de bank geplast en was mijn zus daar niet snel genoeg bij. Daardoor ruikt de bank nu heel erg naar kattenurine. Dit vind ik natuurlijk wat minder fijn en vroeg mij daarbij af wat echt een effectieve manier is om kattenurine uit een bank te krijgen die is doorgelopen tot de voering. Ik heb al een aantal sites bezocht maar vond veel verschillende opties. Mij leek Biotex wel een goede en Ecodor ook. Ook werd schoonmaakazijn door sommige mensen aangeraden en sommige mensen weer afgeraden. Dus daarbij vroeg ik mij af: wat is de beste manier om (vooral) de geur van kattenurine weg te krijgen?

Alvast heel erg bedankt!! :grin:
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenurine uit bank krijgen

Bericht door Pikachu »

Oei, goeie vraag.. Misschien helpt het al om een keer met een stoomreiniger er overheen te gaan? En kan je anders het hele kussen eruit halen en naar de droogkuis brengen?
Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Kattenurine uit bank krijgen

Bericht door daxensep »

Toen mijn kat nog een kitten was heeft hij eens op mijn bed geplast, dit trok ook door in de matras. Ik heb er een flinke scheut schoonmaakazijn opgedaan en toen dat droog was met biotex geschrobt... nooit mier iets van geroken.
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Plaats reactie