mat voor grit

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

mat voor grit

Bericht door nellebel »

Hoi allemaal, zag op internet zo'n mat voor de kattenbak die dubbel laags is en het grit dat de katten uitlopen zou opvangen. Omdat hij dubbel laags is kun je het opgevangen grit zo terug schudden in de bak. Iemand ervaring mee. Had eerst zo'n hoog polige mat ervoor liggen maar daar word steeds meer gespeeld dus ligt op een hoopje en dat werkt niet meer

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: mat voor grit

Bericht door Synemios »

Ik heb hem gehad, maar het werkte hier niet.
Maar ik heb hem weg gegeven en bij mijn vriendin werkt het wel,
Spelen deden ze er hier niet mee en ik heb 5 katten dus dat zal ook schelen.
Ik heb hem wel via aliexpress gekocht, zelfde merk en een stuk goedkoper.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: mat voor grit

Bericht door Rik »

Deze? https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/592683

Ik heb hem en er zit altijd wel gruis en steentjes in dus hij zal wel werken, hoewel ik in de gang soms nog wel wat heb liggen. Soms trekken ze een sprintje uit de bak en daar helpt niets tegen.

Maar hij ligt er ook soms verfrommeld voor.

Zie reviews op zooplus.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mat voor grit

Bericht door nellebel »

thanks voor de info, ga toch eens proberen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: mat voor grit

Bericht door Dinky »

Ik heb zelf deze mat bij de kattenbak liggen: https://www.petsgifts.nl/trixie-kattenb ... -40-c.html

Wanneer ik zie hoeveel kattenbakkorrels in de mat liggen dan helpt het zeker.
Overigens werkt het natuurlijk niet wanneer er wordt gegraven met de kont naar de uitgang omdat het dan over de mat heen wordt gegooid :roll: En vaak ligt er hoopje grit op de mat wanneer ze te enthousiast aan het graven is geweest maar daardoor verspreid het wel minder door het huis ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: mat voor grit

Bericht door Stef71 »

Ik heb een gewone droogloopmat voor de kattenbak liggen en dat werkt prima, mijn oude katje stak volgens mij het grit onder haar oksels om het dan in de woonkamer te laten vallen, daar had werkelijk geen een type mat voor gewerkt, maar voor wat normaal aan de pootjes blijft hangen werkt dit prima
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mat voor grit

Bericht door nellebel »

Duur geintje geweest, helpt niks, vandaag gaan ze naar de stort. Dan maar vaker vegen. Die paar korreltjes die het tegen houd staat niet in verhouding met het ongemak. En het is ook niet mooi. Ach ja, geprobeerd

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: mat voor grit

Bericht door Cerna »

Ik heb een stoffer en blik van 1 euro in de aanbieding bij de Blokker. Werkt perfect. :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mat voor grit

Bericht door nellebel »

Ha ha, stomme is dat ik die ook heb, zelfs op een stokje, hoeft niet eens te bukken. Dus die gebruik ik weer lekker

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie