Buitenren.

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Baldr
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2019 00:40

Buitenren.

Bericht door Baldr »

Allereerst zal ik me even voorstellen, mijn naam Frans en mijn gebruikersnaam Baldr, beetje lastig, maar ja. Mijn vrouw en ik hebben een Jack Russel van 11 en een europees korthaar katertje van 9 maanden. Gaat prima samen, gelukkig. Nu willen we voor in de tuin een kattenren maken. Los laten durven we niet vanwege een buurman die iets verderop woont en duiven houdt. We verdenken hem ervan stenen naar katten te gooien zodra die in de buurt van zijn tuin komen, helaas geen bewijs, dus weinig aan te doen. Onze vraag is aan welke afmetingen moet zo'n ren voldoen, en wie weet heeft iemand een tweede hands te koop of weet een goed adres waar die rennen te koop zijn. Nou bedankt alvast voor het lezen en hopelijk horen we iets van deze of gene.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buitenren.

Bericht door Rik »

Verstandig om hem alleen in je eigen tuin te laten. Je weet maar nooit of het bij stenen gooien blijft bij zo'n persoon. Tevens weet je ook niet of jouw kat een van zijn duiven te grazen zal nemen.

Kun je je tuin niet helemaal catproof maken. Dus met b.v. kippengaas op de schutting e.d.?

Anders is een buitenren een goed alternatief. Liefst zo groot mogelijk :) Er zijn er hier op het forum een aantal die dat hebben. Van afgesloten terras (als kattenren) tot complete aparte ren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Baldr
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2019 00:40

Re: Buitenren.

Bericht door Baldr »

Bedankt voor je reactie. Wacht nog even af of er nog meer wordt reageert.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buitenren.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een ren van kennelplaten van Corton dat zit/zat in Kampen. Geen idee of dat nog levert. Mijn ren is 10 meter lang en 1,5 meter breed. Ik heb er steigerhouten dingen in, boomstammen, stenen trapje ed.
Ze kunnen er via een kattenluik in en uit.

Die kennelplaten zijn bij een eventuele verhuizing heel makkelijk in en uit elkaar te schroeven met handige hulpstukken. Ik heb dit al vanaf 1980. In het begin kleiner, ik kocht elk jaar een paar platen.
Dit bevalt mij heel erg goed zo.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buitenren.

Bericht door Rik »

castratenkoor schreef: 29 mar 2020 08:25 Dit bevalt mij heel erg goed zo.
En de katten ook 🐱
viewtopic.php?f=5&t=20330&p=673371#p673371
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Buitenren.

Bericht door Livelin »

Ik ben ook aan het denken over een ren voor buiten. Op internet vind je diverse kippenrennen die groot zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of is het een raar idee?
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Plaats reactie