Welk katten luikje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
MDHM
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2019 20:06

Welk katten luikje

Bericht door MDHM »

Omdat een van mijn katten behoorlijk af moet vallen, ben ik op zoek naar een oplossing.
Apart voeren lukt niet, omdat ze steeds maar een paar brokjes eten en dan weer bij het eten weg gaan. Ik wilde daarom aparte hokjes maken in een kast, waar ze dan via een kattenluikje kunnen komen. Ik heb dan dus een luikje nodig die op de chip reageert.
Zijn er mensen met ervaring met dit soort luikjes? Ik zit nu te kijken naar eentje van Cat Mate en naar Sureflap. Hoe groot dient de opening ongeveer te zijn? die van Sureflap lijkt me zo klein (12x14 cm).
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Welk katten luikje

Bericht door Zizi »

Ik heb zowel van Pet safe als van Sure flap, beide werken prima. Die van pet safe heb ik een stuk langer ervaring mee en ben ik erg tevreden over.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welk katten luikje

Bericht door Synemios »

Ik heb de sureflap xxl ( werkt op chip) en een catmate zonder chip functie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Welk katten luikje

Bericht door Mleen »

Er zijn ook voerbakken van Surefeed die precies om deze reden gemaakt en op de markt zijn. Krijgt goede reviews!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
MDHM
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2019 20:06

Re: Welk katten luikje

Bericht door MDHM »

Mleen schreef: 23 feb 2020 10:35 Er zijn ook voerbakken van Surefeed die precies om deze reden gemaakt en op de markt zijn. Krijgt goede reviews!
Die had ik ook gezien. Misschien is dat wel handiger
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Welk katten luikje

Bericht door Zizi »

Ik zelf geef de voorkeur aan de hokjes met chipluikje. Vooral bij een kat die af moet vallen, want dan is het fijn als je het voedsel in een voerpuzzel aan kunt bieden (ze doen er langer mee wat een beter verzadigd gevoel geeft en ze zijn lekker bezig, ook mentaal). Dat gaat niet in een chipbakje.

Mijn katten hebben allemaal een eigen voerhokje met chipluik. Droogvoer krijgen ze meestal in een bal en soms in een andere voerpuzzel. Natvoer in een soort antischrokbak. Eén van mijn katten kreeg haar voer wel in gewone bakjes (in haar hokje) maar dat was omdat zij voer niet zo belangrijk vond (schrokte niet en zeurde nooit om eten).
MDHM
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2019 20:06

Re: Welk katten luikje

Bericht door MDHM »

Zizi schreef: 23 feb 2020 17:09 Ik zelf geef de voorkeur aan de hokjes met chipluikje. Vooral bij een kat die af moet vallen, want dan is het fijn als je het voedsel in een voerpuzzel aan kunt bieden (ze doen er langer mee wat een beter verzadigd gevoel geeft en ze zijn lekker bezig, ook mentaal). Dat gaat niet in een chipbakje.

Mijn katten hebben allemaal een eigen voerhokje met chipluik. Droogvoer krijgen ze meestal in een bal en soms in een andere voerpuzzel. Natvoer in een soort antischrokbak. Eén van mijn katten kreeg haar voer wel in gewone bakjes (in haar hokje) maar dat was omdat zij voer niet zo belangrijk vond (schrokte niet en zeurde nooit om eten).
Welk merk luikje heb jij?
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Welk katten luikje

Bericht door Zizi »

Zie de eerste reactie :D .
MDHM
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2019 20:06

Re: Welk katten luikje

Bericht door MDHM »

had niet door dat je al eerder gereageerd had haha....
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welk katten luikje

Bericht door Synemios »

Ik heb ook de chip voer bakken van surefeed voor alle katten.
Helaas heb ik er 2 die gewoon via de voorkant bij de anderen gaan hengelen en dat zijn dus degene die af moeten vallen.
De andere 3 doen dat gelukkig niet.
Voor de achterkant zijn er kappen beschikbaar maar dat helpt dus niet hij hengelende katten die het aan de voorkant doen.
Er is ook een anti dieven stand, dan gaat de bak dus dicht zodra de bak detecteert dat er een ander bij komt, maar dan kan de kat waar de bak van is dus ook niet meer rustig eten.
Tenminste hier gaf dat dus ook problemen.
Het effect is nu dus hier dat de andere 3 alsnog hun eten in een hok krijgen.
Het ligt dus ook echt aan je kat wat het handigst is, sommige stelen niet en dan zijn die chipbakken handig,
Maar ze kosten wel 100 euro en het is zonde als je dan alsnog ook die chipluikjes aan moet schaffen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie