Voordeur afschermen voor kittens

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Mieshka
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2019 09:26

Voordeur afschermen voor kittens

Bericht door Mieshka »

Hoii ik ben nieuw hier. Sinds 2 weken hebben mijn verloofde en ik 2 lieve kittens van nu 3,5 maanden oud in huis. Het is niet de bedoeling dat deze vrij buiten rond gaan lopen. Maar ze zijn erg nieuwsgierig en enthousiast en stuiven meteen door elke deur die opengaat. Nu zijn we op zoek naar een oplossing voor de voordeur.

Ons huis heeft de indeling die tegenwoordig standaard is voor nieuwbouwhuizen. Via de voordeur kom je in een halletje waar vanuit je naar de woonkamer (rechtdoor), trap (verderop links)
en wc (gelijk rechts) kunt. Als we werken of weg zijn, willen we graag dat de kittens in de woonkamer en naar boven kunnen, maar dat ze niet de voordeur uit kunnen rennen zodra we thuiskomen.

We dachten eerst aan een soort traphek achter de deurmat (net voorbij de wc) maar ze kunnen nu al vanuit stand hoger springen dan menig traphek hoog is. Ze springen zo vanaf de vloer op ons hoge aanrecht of een barkruk bijvoorbeeld. De ruimte waar we het hek / de afsluiting zouden willen, is ongeveer 1.50 m. breed.

Op het moment blijven de kittens in de woonkamer als wij weggaan, zodat er nog een deur is tussen hen en de voordeur, maar ik vind dat toch wel zielig worden. Maar ik ben bang dat ze anders dus de voordeur uitrennen zodra we thuiskomen, want zo zijn ze.

We zullen vast niet de eerste en de enige zijn met dit probleem, dus ik hoop dat hier iemand een goede oplossing voor heeft! Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voordeur afschermen voor kittens

Bericht door castratenkoor »

Toen wij hier kwamen wonen hebben we het huis catproof laten maken. O.a. een extra deur laten maken na de voordeur. Zo heb je een veilige sluis. Een soort halletje na de voordeur. Dus een echte deur met daarboven tot aan plafond glas. De deur is ook met ruitjes. bevalt ons uitstekend, er gaat nooit wat mis.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voordeur afschermen voor kittens

Bericht door Synemios »

Wij hebben hetzelfde als Dinie.
Dus voordeur-tochthal-deur naar de gewone gang.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie