Bovenwoning balkon afzetten?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Octavia
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2017 20:37

Bovenwoning balkon afzetten?

Bericht door Octavia »

Hoi!

Ik ga samen met mijn poezels verhuizen van een benedenwoning zonder tuin naar een bovenwoning (1 verdieping hoog). Hier gingen ze altijd door het raam of via de voordeur naar buiten en had ik zelf altijd wel door als ze weer naar binnen wilde. Af en toe keek ik even naar buiten.

Bij de bovenwoning kan dat niet aangezien het een portiek woning is, mijn ene kat is meer een binnenkat. Is eigenlijk bijna nooit buiten of echt alleen voor het huis. Mijn andere kat komt meer buiten maar ook nooit lang en eigenlijk ook niet veel. Bij mijn nieuwe woning was het idee dan gewoon dat ik met ze mee ga lopen als ze graag naar buiten willen, dat vormt zich vast vanzelf wel.

Ik zit alleen met het balkon! Het is juist een prachtige woonkamer omdat je de deur naar het grote balkon lekker open kan zetten, maar is dit wel veilig? Ik heb al het een en ander opgezocht over kattennetten etc maar dit lijkt me moeilijk te realiseren omdat het een open balkon is en een huurwoning. Hoe ga ik dat vast maken? Nu dacht ik, ik span geewoon kippengaas langs de spijlen en dan net iets hoger dan de reling zodat ze er ook niet op kunnen lopen. Maar dan zit ik nog met dat plateau in het midden. Kunnen ze hier veilig op zitten? Hij is aardig groot.

Dit is het balkon https://ibb.co/gJFPHKB
Meeko en Nala ♥
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Bovenwoning balkon afzetten?

Bericht door Rik »

Ik zou ze ook geen toegang geven tot het plateau. Als ze daar toegang tot hebben zullen ze ook proberen langs de buitenkant van de railing te lopen. Of je moet dat ook weer af kunnen sluiten. Misschien het gaas van binnen de railing om het plateau heen laten lopen (aan de buitenkant). Dan zouden ze het plateau wel kunnen gebruiken als uitkijk.

Maak je overigens geen zorgen over het bevestigen. Jij mag gewoon boren. Zolang het er van buiten netjes uitziet zou dat geen probleem mogen zijn. En je kunt gaten achteraf altijd weer dichtmaken. (Want ik neem aan dat je ook wel een schilderijtje op mag hangen :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bovenwoning balkon afzetten?

Bericht door Synemios »

Ik heb een recht balkon, maar wel een huurwoning,
Wij hebben het kattennet vast gezet met houten latten.
( gewoon geboord)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie