Balkon beveiligen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Balkon beveiligen

Bericht door Robbejan »

Dit weekend heb ik mijn twee maine coon kittens verwelkomd. Al weken ben ik me aan het oriënteren hoe ik mijn balkon het best kan beveiligen (Ik woon 11 hoog). Ik heb meerdere offertes laten maken. Kosten vallen tussen de 500 en 1 500 euro. Daarom wil ik het graag zelf doen. Dit is technisch gezien mogelijk dmv vloerverwarmingsnetten/bouwsraalmatten. Nu is mijn vraag: is 2 mm draaddikte stevig genoeg voor een (grote) kat. Ik kan er niks over terugvinden op internet. De hornbach heeft namelijk goedkope zinken vloerverwarmingsnetten met maas 5 x 5 cm en maaswijdte 2 mm. Zou fantastisch zijn als dat kan en optisch ook nog wel mooi.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Balkon beveiligen

Bericht door Rik »

Volgens mij zou dat wel moeten kunnen. Je ziet ze ook wel eens hebben in kippengaas en dat is volgens mij heel wat dunner.

Maar ik twijfel om de 5x5cm. Zouden ze daar niet doorheen kunnen? (Hangt een beetje af van het formaat kitten)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Balkon beveiligen

Bericht door Robbejan »

Ze zijn vers fors al ik denk zelf dat dat wel moet kunnen. Ik zat eerst voor 10 x 10 te kijken maar ik ben bang dat hun koppies daar door blijven steken.
Plaats reactie