Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 25 jun 2019 16:21 Gewoon zo'n ding.
https://www.hornbach.nl/shop/Speciekuip ... tikel.html
Is ook nog goedkoop. Ik heb er ook een in mijn slaapkamer staan.
Niemand zegt dat het officiële kattenbakken moeten zijn ;)
(Ja, er zit geen kap op maar dat vind ik niet erg. Hier krijgen ze KVV (vers vlees) en de drolletjes zijn dan ook hard en ruiken niet)

Afbeelding
Haha nog nooit over na gedacht eigenlijk. Die gaan niet ruiken? Is toch open, mja als je iedere dag schept moet dat meevallen I guess?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Rik »

Ja, zoals ik al zei ruikt het bij mij (bijna) niet omdat ze harde drollen hebben vanwege het verse vlees. Daardoor is er weinig ontlasting en die is dan ook wat harder en vrij snel kurkdroog. Dat is op normaal of slechter natvoer wel anders. Hoe meer koolhydraten, hoe smeuiger en meer stinkend de ontlasting. En inderdaad, als het wel wat zou ruiken dan ben je eerder geneigd om het even uit te scheppen ;)

Maar zo zie je... het hoeft allemaal niet officieel. Hier hebben ze drie bakken. Twee officiële met kap (wel altijd dat klepje aan de voorkant eraf slopen want dat zijn ondingen) en een speciebak. Ze worden alledrie gebruikt (en soms hollen ze ook van de een naar de ander).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Anne »

Hier knoeien ze ook behoorlijk met het grit omdat het fijn grit is. Ik veeg het ook altijd op met stoffer en blik en bij iets nattigs of andere vlekjes gebruik ik eco schoonmaakmiddel, dat is geen chemische troep en niet giftig.
Hobbel hier heeft niesziekte en die snottert om en rond de bakken ook, de vloertegels zijn creme kleurig dus dat valt zo op.
Ik heb standaard op het aanrecht een plantenspuit met daarin ecoafwasmiddel gemengd met water en ik maak daarmee elke ochtend zowiezo de ontbijttafel mee schoon en het aanrecht ;-) Omdat die monsters van mij overdag heel lief zijn maar als het baasje van huis is ( lees aan het snurken) dan weten ze hier wel hoelaat het is :smile:

@Rik zo kweek je wel spierballen als je de bak schoon wilt maken ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 25 jun 2019 16:21 Gewoon zo'n ding.
https://www.hornbach.nl/shop/Speciekuip ... tikel.html
Is ook nog goedkoop. Ik heb er ook een in mijn slaapkamer staan.
Niemand zegt dat het officiële kattenbakken moeten zijn ;)
(Ja, er zit geen kap op maar dat vind ik niet erg. Hier krijgen ze KVV (vers vlees) en de drolletjes zijn dan ook hard en ruiken niet)

Afbeelding
Ah oke. Ik probeer het eerst nog met een normale bak hehe
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Moni3 »

Ik vind het gewoon reuze stoer dat je ondanks je smetvrees wel een kat in huis neemt en zijn plasjes en drolletjes op ruimt! Menigeen die daar nog niet eens aan kan denken hoor.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Moni3 schreef: 25 jun 2019 19:10 Ik vind het gewoon reuze stoer dat je ondanks je smetvrees wel een kat in huis neemt en zijn plasjes en drolletjes op ruimt! Menigeen die daar nog niet eens aan kan denken hoor.
Hehe thanks, en ja ik doe het iedere dag minimaal 1 keer. :)

Want ik heb zoiets die jongen van mij wil ook beetje hygiene hehe
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Moni3 »

Tibor1984 schreef: 25 jun 2019 21:30
Want ik heb zoiets die jongen van mij wil ook beetje hygiene hehe
Precies, katten zijn super schoon op zichzelf ;-)
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Moni3 schreef: 25 jun 2019 21:42 Precies, katten zijn super schoon op zichzelf ;-)
I know, maar niet zo smakelijk als ze hun kont likken. :P

Don't get me wrong, I love him! :D
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Moni3 schreef: 25 jun 2019 19:10 Ik vind het gewoon reuze stoer dat je ondanks je smetvrees wel een kat in huis neemt en zijn plasjes en drolletjes op ruimt! Menigeen die daar nog niet eens aan kan denken hoor.
Mja vanmorgen ook weer zoiets. Ik wil lepel wegleggen in wasbak in de leuken. Maar wilde de wasbak niet aanraken. Dus probeerde hem op een manier erin te leggen zodat het niet veel geluid maakt. Echter toch beetje geluid. Bob schrikt of reageert. Niet zeker en bam schuldgevoel :(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Rik »

Tibor1984 schreef: 26 jun 2019 10:11 Echter toch beetje geluid. Bob schrikt of reageert. Niet zeker en bam schuldgevoel :(
Je kunt het beste gewoon normale huishouding-geluiden blijven maken. Daar zal Bobbie aan moeten wennen. Moet je voorstellen dat hij alleen maar gewend raakt aan een huishouding zonder geluid, dan zul jij altijd op je tenen moeten blijven lopen.

Dus gewoon wat lawaai maken is helemaal niet erg en zelf juist goed.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door nellebel »

mijn gijs is ook een bange poeperd. die schrikt al van een wiebelende teen. mijn man wil ook altijd alles zo stil mogelijk doen. ik denk dat je het daarmee erger maakt. ik maak gewoon geluid en als gijs daarvan schrikt reageer ik niet op hem. ik doe alsof er niets aan de hand is. dat werkt naar mijn idee het beste. meestal is de schrik dan ook vrij snel over. hij kijkt me dan aan en omdat hij ziet dat ik niet schrik en er niets aan de hand is gaat hij ook weer verder met zijn dingetje. het is nu zelfs zover dat ik de stofzuiger aan kan laten staan en hem niet beweeg en gijs durft dan voorbij te lopen als ik hem zeg dat het kan. hij vertrouwd me dat ik niks zal doen en de stofzuiger ook niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 26 jun 2019 10:33 Je kunt het beste gewoon normale huishouding-geluiden blijven maken. Daar zal Bobbie aan moeten wennen. Moet je voorstellen dat hij alleen maar gewend raakt aan een huishouding zonder geluid, dan zul jij altijd op je tenen moeten blijven lopen.

Dus gewoon wat lawaai maken is helemaal niet erg en zelf juist goed.
Oke zal ik proberen te doen.

Net ook weer. Wilde even wat uit de woonkamer pakken maar wilde Bobbie er niet in, omdat ik eerst ga douchen en winkelen. Als ik thuis ben mag die gewoon bij mij uiteraard. Maar ik stuurde hem dus de slaapkamer op met een verharde stem zodat ik hem niet hoefde op te pakken denk ik dan. Bang om vies te worden. Laatste tijd speelt dat parten met mij, mijn smetvrees. Normaal kan ik de smetvrees wel in controle houden. Laatste dagen wat moeilijker maar ik moet er ook mee stoppen om het hier te vertellen. Das niet verkeerd bedoeld he maar anders wordt dit deel van mijn dwang zeg maar.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 26 jun 2019 10:56 mijn gijs is ook een bange poeperd. die schrikt al van een wiebelende teen. mijn man wil ook altijd alles zo stil mogelijk doen. ik denk dat je het daarmee erger maakt. ik maak gewoon geluid en als gijs daarvan schrikt reageer ik niet op hem. ik doe alsof er niets aan de hand is. dat werkt naar mijn idee het beste. meestal is de schrik dan ook vrij snel over. hij kijkt me dan aan en omdat hij ziet dat ik niet schrik en er niets aan de hand is gaat hij ook weer verder met zijn dingetje. het is nu zelfs zover dat ik de stofzuiger aan kan laten staan en hem niet beweeg en gijs durft dan voorbij te lopen als ik hem zeg dat het kan. hij vertrouwd me dat ik niks zal doen en de stofzuiger ook niet.
Ja denk dat je groot gelijk hebt. Ligt ook beetje aan mij of ja beetje. Ben gewoon flink aan stoeien met wat psychische dingen mja komt wel weer goed. Ik weet dat er vlagen zijn van dwang en als ik eraan toegeeft wordt dat erger net als onkruid
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Rik »

Met verharde stem moet je normaal voorzichtig mee zijn. Kan wel eens een keer (echt op exact het moment dat ze iets verkeerds doen) maar over het algemeen wil je een hele goede band met hem opbouwen. En een verharde stem zal voor hem op dat moment alleen verwarrend zijn ("wat wil ze nou? wat moet ik nou? Ik doe toch niets verkeerds?"). Als je bijvoorbeeld wat brokjes hebt liggen kun je die gewoon de slaapkamer in werpen (b.v. op bed). Hij zal er dan achteraan sprinten (als hij het eenmaal in de gaten heeft) en dan hoef jij je stem niet te verheffen. Zijn zo allemaal trucjes om met een kat om te gaan :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak..stom van me. :( Help aub.

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 26 jun 2019 11:22 Met verharde stem moet je normaal voorzichtig mee zijn. Kan wel eens een keer (echt op exact het moment dat ze iets verkeerds doen) maar over het algemeen wil je een hele goede band met hem opbouwen. En een verharde stem zal voor hem op dat moment alleen verwarrend zijn ("wat wil ze nou? wat moet ik nou? Ik doe toch niets verkeerds?"). Als je bijvoorbeeld wat brokjes hebt liggen kun je die gewoon de slaapkamer in werpen (b.v. op bed). Hij zal er dan achteraan sprinten (als hij het eenmaal in de gaten heeft) en dan hoef jij je stem niet te verheffen. Zijn zo allemaal trucjes om met een kat om te gaan :)
Ja doe het eigenlijk altijd al zo als ik hem de slaapkamer op wil voor iets te pakken in een kamer waar ik hem niet wil of iets dergelijks. Maar geen super harde stem ofzo. Soms wel denk ik... Dan wijs ik naar de slaapkamer en zeg ik slaapkamer en doet die het netjes. Heb hem al vier jaar. Hij heeft geen makkelijk baasje denk ik dan. :(

Ik moet echt wat losser worden. En ik wil hem ook een gelukkig leven geven he!
Plaats reactie