Een alternatief voor een kattenluikje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
HenrikeW
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2019 19:44

Een alternatief voor een kattenluikje

Bericht door HenrikeW »

Hallo,

Met de zoekopdrachten heb ik niet het juiste antwoord gevonden, dus daarom hier mijn vraag.
Onze poes Puck komt graag buiten. Wij hebben geen kattenluik en dat willen we ook niet.
ik zat er aan te denken om een soort kattenhuis (formaat konijnenhok of zo) voor buiten te maken met een kattenluik met chip. Zodat ze haar eigen plekje heeft, op de momenten dat wij niet thuis zijn. In dat huisje kan een mandje en eventueel voer en water staan.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is de kans groot dat ze ook daar werkelijk hier van gebruik gaat maken?

Tips zijn welkom!

Groeten van Henrike
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een alternatief voor een kattenluikje

Bericht door Rik »

HenrikeW schreef: 10 mei 2019 20:34 Is de kans groot dat ze ook daar werkelijk hier van gebruik gaat maken?
Moeilijk te zeggen. Je loopt ook kans dat ze haar plekkie ergens anders gaat zoeken. Thuis is dan niet (meer) toegankelijk dus moet ze een ander thuis zoeken (met een zwervende poes tot gevolg).

Hier komen ze ook graag buiten maar ik laat ze alleen in de afgesloten tuin als ik zelf thuis ben (en beneden) zodat ik ze in de gaten kan houden. Ik moet er niet aan denken elke keer in de zorgen te zitten wanneer en of ze thuis komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Een alternatief voor een kattenluikje

Bericht door Dinky »

Tja, het blijft een kat. Oftewel wij als mens kunnen wat bedenken maar de kat trekt zijn eigen plan. Daarnaast is de ene kat de andere niet.

Hier geen ervaring aangezien wij zelf portier zijn en onze poes het liefste dicht bij ons is. Dus als wij buiten zijn is zij buiten, zijn wij binnen dan is zij binnen wanneer de deur gewoon open staat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie