Klonter kattebakvulling

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
faun
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2019 07:20

Klonter kattebakvulling

Bericht door faun »

Wat zijn zoal de ervaringen hiermee? En is het verhoudingsgewijs goedkoper?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door castratenkoor »

Ik heb altijd klontvormend grit. Makkelijk om elke dag de plasjes en poepjes eruit te vissen. Diverse merken en structuur zodat ze wat te kiezen hebben. Beneden altijd Biocat Fresh. Op zolder twee bakken met eigen merk AH grit en die twee bakken worden opvallend het meest gebruikt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door kittentjes »

Ja ik vind het veel fijner, had laatst per ongeluk geen klontvormend grit gekocht, vond het helemaal niks. Het wordt echt veel sneller vies. Nu kan je makkelijk een tijd met dezelfde laag grit doen, soms even bijvullen, als je regelmatig uitschept.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

EllenR
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2019 06:40

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door EllenR »

Ik ben voorstander van het klontervormend grit. Ik raad je wel aan om misschien een paar merken te testen en zelf te zien wat de kwaliteit is in vergelijking met de prijs. Ik zou wel opteren voor geurvrije grit om te beginnen omdat de geur soms katten kan afschrikken als je plots de kattenbakvulling vervangt. Zeker jonge katjes gaan niet meer op de kattenbak omdat de geur te fel is bij geurende grit.
Zelf gebruik ik Catsan (9euro/20L)of het huismerk van Tom&Co (12 euro/12l). Deze kan ik aanraden.
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door Senshi »

Na een aantal merken te hebben gehad bevalt hier ook de (fijne) klontvormende grit van de Appie het beste.
Handige dozen ook, niet te zwaar en komen gewoon met de boodschappen mee.
Gebruikersavatar
CharlieCat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2019 08:29

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door CharlieCat »

Ik heb het klontvormende grit van de Lidl. Heet 'Coshida'. Dit hadden ze ook bij de fokker. Zit een geurtje aan, en helemaal niet duur!
Charlie de liefste ! :cathappy:
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door Dushizenn »

CharlieCat schreef:Ik heb het klontvormende grit van de Lidl. Heet 'Coshida'. Dit hadden ze ook bij de fokker. Zit een geurtje aan, en helemaal niet duur!
Die is echt fijn! Elke dag even uitscheppen en evt bijschenken, superzuinig in gebruik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Klonter kattebakvulling

Bericht door Anne »

Die gebruik ik ook al een aantal jaren. Is ideaal en zuinig in gebruik, het enige wat jammer is is de uitloop
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie