Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Nelliedekat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:26

Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door Nelliedekat »

Hoi kattenvrienden,
Voor onze kitten Nellie ben ik opzoek naar een goede ziektekostenverzekering. Ik ben benieuwd of en welke verzekering jullie voor jullie katten hebben.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door Dinky »

Ik heb geen verzekering omdat dit vrijwel onmogelijk was. Maar onze poes was dan ook al bijna 6 jaar toen ze bij ons kwam en blaasproblemen werden uitgesloten omdat ze blaasgruis had.

Wel de ervaring dat je met een beetje onderzoeken en buikoperatie zomaar 1000 euro kwijt bent. Waar je goed op moet letten is of ze alle kosten vergoeden of een percentage. Ook waren er verzekeringen die de castratie volledig vergoeden waardoor verzekering snel lonend kan zijn met een kitten. Maar het hangt dus ook zeker af van je financiële situatie. Er zijn er ook die speciale katten rekening hebben waarop geld opzij wordt gezet voor onvoorziene omstandigheden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door Rik »

Hier ook geen verzekering. Voor Bowy vrijwel nooit nodig gehad. Behalve de laatste twee jaar van haar leven. Toen ging het wel hard met een hoge bloeddruk en nierfalen. Gelukkig zit ik in de situatie dat ik genoeg spaargeld heb. Ik hoef dus ook geen apart potje aan te leggen. Gebeurt er iets dan kan ik het gewoon betalen.

Maar je moet inderdaad kijken of je nu, op dit moment, een behoorlijke uitgave zo zelf kunt doen. Als je dat kunt (spaargeld o.i.d.) dan kun je overwegen het geld apart te leggen en een buffer op te bouwen. Kun je die behoorlijke uitgave niet doen, dan moet je inderdaad onderzoeken wat een goede verzekering is.

Kijk ook of de kat op latere leeftijd verzekerd blijft (of hoe hoog de "ouderdomstoeslag" is) en niet dat de verzekering op een gegeven moment bij 8 jaar zegt dat deze niet meer verzekerd is (en je nergens meer een andere verzekering af kunt sluiten).

Ander topic over verzekeringen: viewtopic.php?t=24867


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door flower1980 »

Hier ook geen verzekering, maar een aparte rekening waar ik iedere maand €20 op stort. Aangezien Kate tot nu toe nooit iets bijzonders heeft gehad, heb ik al een leuk bedragje bij elkaar.

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door castratenkoor »

Hier ook geen verzekering. Wij hebben een speciale kattenrekening waar elke maand automatisch een bedrag op gestort wordt. Die rekening komen we verder nooit aan. Er staat altijd een paar duizend op - wel nodig met zoveel katten en een ongeluk komt nooit alleen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door nellebel »

hier ook geen verzekering maar een spaarpot, oftewel spaarrekening waarbij we allebei vinden dat eerste prioriteit onze katten zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door Zotvanpoezen »

Onze katten en paarden zijn ook niet verzekerd, maar hebben wel een aparte dierenspaarrekening waar maandelijks automatisch een vast bedrag op gestort wordt. Vaccinaties, medicatie voor de hyperestesiepoes, ontwormingen en jaarlijkse controle worden wel gewoon betaald. De spaarrekening is voor onverwachte ziektes of ongeval. De paarden zijn al bejaard, dus ik denk dat die als eerste de spaarrekening zullen nodig hebben, maar dat weet niemand, natuurlijk.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door pinguin »

Hier hebben ze ook een eigen spaar rekening

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
CharlieCat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2019 08:29

Re: Welke kattenverzekering raden jullie aan?

Bericht door CharlieCat »

Ik heb Charlie wel verzekerd. Bij Reaal. Er zijn verschillende opties (50, 70 of 90% vergoedt en verschillende bedragen eigen risico).
Charlie de liefste ! :cathappy:
Plaats reactie