Meerdere transportboxen voor 2 kittens?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cats of Rotterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 aug 2018 17:50

Meerdere transportboxen voor 2 kittens?

Bericht door Cats of Rotterdam »

Hallo!

Deze vraag is vast al een keer gesteld maar ik kon het zo snel niet terugvinden. In dat geval, sorry voor een dubbele/onnodige post.

In oktober gaan wij onze 2 noorseboskat kittens ophalen. Ze zijn dan 15 weken oud. Zou 1 transportbox dan genoeg zijn of doen we er goed aan om er dan al 2 in huis te hebben? Alvast bedankt voor het reageren. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Meerdere transportboxen voor 2 kittens?

Bericht door ErikPhilippus »

Tja, dat hangt ervan af hoe close ze met elkaar zijn.... Ik kon mijn Bengaalse broers Dalí en Gaudí altijd in één (grote) kennel vervoeren, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Zou het ook even overleggen met de cattery.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Meerdere transportboxen voor 2 kittens?

Bericht door Rik »

Inderdaad even navragen bij de cattery. Maar ik zou zeggen gewoon samen in één transportbox. Het zijn kittens die elkaar goed kennen en ze hebben dan ook nog steun aan elkaar op moment dat ze naar het vreemde vertrekken.

Bij/na de castratie wordt wel vaak twee transportboxen geadviseerd omdat ze dan nét uit de narcose komen en iets anders kunnen reageren als ze samen naast elkaar in een kleine transportbox zitten (en ze zijn dan al een stuk groter).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cats of Rotterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 aug 2018 17:50

Re: Meerdere transportboxen voor 2 kittens?

Bericht door Cats of Rotterdam »

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden. Ze kunnen goed overweg met elkaar dus dat zal geen probleem zijn. Ik zal het t.z.t. inderdaad nog even met de cattery zelf overleggen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

PeterN
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2018 20:51

Re: Meerdere transportboxen voor 2 kittens?

Bericht door PeterN »

I just checked the same question with the cattery today - we're going to move 2 Maine Coon kittens (brother and sister) to our home in the end of October (about 1.5 hours driving). The breeder even recommended us to use one transportation box for both of them.
Plaats reactie