Ervaring uit eerste hand met catfence of schrikdraad?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Tommy en Mickey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018 14:26

Ervaring uit eerste hand met catfence of schrikdraad?

Bericht door Tommy en Mickey »

Wij gaan over een tijdje verhuizen naar een appartementengebouw. Omdat de toekomstige buurvrouw allergisch is voor katten, moeten we ons dakterras dat grenst aan dat van de buren zodanig afgrenzen dat onze 2 Abessijnen daar niet kunnen en willen komen. Ik lees hier en ook elders allerlei ervaringen van mensen die zeggen tevreden te zijn met catfence en/of schrikdraad, en ook verhalen van mensen die dat soort systemen niet zien zitten.

Ik zou graag met eigen ogen willen zien hoe dit praktisch werkt. :arrow: :arrow: Dus wie o wie wil mij laten zien hoe katten in het echt reageren op catfence en/of schrikdraad, en of ze zich echt aan die afgrenzing houden? Wij wonen (nu nog) in de Amsterdamse binnenstad, dus hoop ik met name op reacties van mensen uit Amsterdam of omgeving.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ervaring uit eerste hand met catfence of schrikdraad?

Bericht door Rik »

Schrikdraad zou ik nooit doen. Een kat is een kat en die kan rare sprongen maken. En op een appartement zou die sprong wel eens verkeerd uit kunnen pakken. Ook bij schuttingen adviseren wij het niet. Want eenmaal bij die schrikdraad kan de sprong er dus ook overheen zijn. En hoe komt ie dan weer terug? Nee, dan komt ie niet meer terug.

Is het dakterras aan de kant van die buurvrouw niet gewoon in zijn geheel af te zetten? Daar zijn diverse materialen voor.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Ervaring uit eerste hand met catfence of schrikdraad?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ook ik zou het je af willen raden. Er zijn heel veel katvriendelijke alternatieven.

Zo kan Otten Pet Cages een pasklare oplossing voor je maken www.ottenpetcages.nl

Ook hoor ik hier veel mensen over netten waarmee je het balkon kan afschermen, maar daar ben ik niet in thuis.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Tommy en Mickey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018 14:26

Re: Ervaring uit eerste hand met catfence of schrikdraad?

Bericht door Tommy en Mickey »

Dank voor jullie reacties. Momenteel wonen we nog in het centrum van Amsterdam, vlakbij de Dam. Voor de katten hebben we een kooi over ons dakterras laten maken, dus ik weet hoe goed dat werkt. Maar... ons huidige dakterras is slechts 12 m2, en het dakterras van ons nieuwe huis wordt ruim 40m2. Het probleem daarbij is dat de architect - en hoogstwaarschijnlijk de nog op te richten Vve - dat niet toestaat: zo'n constructie verandert namelijk het "beeldmerk" van het gebouw en dat mag niet. Mijn idee was om een min of meer doorzichtige schutting van plexiglas aan te laten leggen om ons dakterras af te schermen, zodat onze poezen binnen ons gebied blijven. De buren waren daarmee akkoord. In een gesprek met de architect bleek dat hij dat niet zag zitten, maar hij ging akkoord als we de laatste 1.20 cm van de gevel geen plexiglas maar bijvoorbeeld kippengaas zouden gebruiken. Op die manier zou de schutting niet of nauwelijks zichtbaar zijn en dus geen afbreuk doen aan het beeld van het gebouw. Dat is nog altijd een optie die bovenaan mijn lijstje staat. Ik zou echter ook graag wat alternatieven bekijken. Vandaar mijn vraag om met eigen ogen te zien hoe schrikdraad of catfence systemen uitwerken.
Plaats reactie