Kattengeur vorige kat neutraliseren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Eleonore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2012 10:31

Kattengeur vorige kat neutraliseren

Bericht door Eleonore »

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels anderhalve week verder sinds mijn nieuwe huisgenootje hier is komen wonen. Ze maakt al goed gebruik van de kokosmat bij de voordeur, een krabplank op de grond bij haar water bakje en de krabton bij het raam.
Nu heb ik voor haar twee maine coons gehad (al zeker 5 jaar geleden)die op onoplettende momenten toch hun pootjes op de bank hadden gezet. Nu zie ik dat Loes ook precies dat plekje wil gaan bekrabben. Begrijpelijk als de geur van de vorige katten daar nog zit. Nu heb ik daar wel een krabpaal neergezet maar vroeg ik me af of je die geur nog kunt neutraliseren? Want ik kan me zo voorstellen dat die hoek van de bank voor haar een doorn in het oog blijft, ook al zou ze kiezen voor de krabpaal.

En dan heb ik nog een oud krabplankje vlakbij de kattenbak die door de vorige katten gebruikt is, Loes gebruikt deze niet. Is dit dan omdat hun geur daar nog overduidelijk inzit? Deze plank is echt heel veel gebruikt destijds. Ik heb geen idee hoe lang die geuren erin blijven zitten maar kan me zo voorstellen dat hun neusje daarop ingesteld is. Het is een wat onzeker, rustig poesje, niet territoriaal ofzo. Moet ik die plank weghalen en vervangen door een nieuwe?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattengeur vorige kat neutraliseren

Bericht door Dinky »

Je zou kunnen kijken of feliway spray er voor zorgt dat ze minder gefixeerd is op die hoek van de bank.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Eleonore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2012 10:31

Re: Kattengeur vorige kat neutraliseren

Bericht door Eleonore »

Ja ga ik even proberen. Sowieso wel een goed idee denk ik, want ze vind de bank eng. Voornamelijk als het geluid van de tv aanstaat (dolby surround) en dan ook nog de geur van de vorige katten. Misschien even zo'n stopcontact ding op die plek plaatsen. Nu lopen we elkaar een beetje mis want ze wil vooral op schoot als ik achter de computer zit maar dus niet als ik op de bank zit (en dus wel mijn handen vrij heb).
Heb vandaag haar ook vandaag even met een dekentje laten knuffelen en dat over die hoek gewreven. Benieuwd of het werkt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattengeur vorige kat neutraliseren

Bericht door castratenkoor »

Ik denk niet dat het door de geur van de vorige katten komt. Veel katten krabben graag op plaatsen waar het niet de bedoeling is. Misschien kun je er een dekentje overheen leggen? Consequent er weg halen en bij de krabpaal zetten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Eleonore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2012 10:31

Re: Kattengeur vorige kat neutraliseren

Bericht door Eleonore »

Mm ja ik heb er een deken overheen gelegd al had ik die gisteren even weggehaald en direct begon ze aan die hoek te ruiken om vervolgens na even nagedacht te hebben te besluiten om de nagels erin te zetten. Er ligt vlakbij een krabplank die ze ook gebruikt dus dat kan het niet zijn. Maar voorlopig blijft de deken er ook maar even overheen denk ik zo. Af en toe er even af als ik er ben om te kijken wat ze doet.
Plaats reactie