Speelgoed voor grote katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
BlueWater
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2017 14:22

Speelgoed voor grote katten

Bericht door BlueWater »

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar advies voor een van mijn katten. We hebben er 3. De kat waar het om gaat is echt een reus van een kater. Hij is groter dan de Jack Russel van mijn ouders en ontzettend speels. :lol: We proberen hem te vermaken met allerlei speeltjes want soms wil hij met de andere katten spelen, maar die hebben daar niet altijd zin in en zijn de helft kleiner dus niet echt tegen hem opgewassen als hij ruig wil spelen. Nu hebben we al een krabpaal/kasteel voor ze, tunnels, van alles waar ze op kunnen klimmen en springen en verder rennen ze het hele huis door. Het is een gezellige boel bij ons! We proberen onze Frits nu dus regelmatig bezig te houden zodat hij zijn energie kwijt kan. Bijv. met lasertjes en katten hengels e.d. maar we proberen ook iets te zoeken waar hij zichzelf mee kan vermaken, aangezien we ook niet de hele dag thuis zijn. Niets is sterk genoeg voor hem want binnen 5 minuten is het speelgoed kapot omdat hij zo sterk is. Hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Speelgoed voor grote katten

Bericht door pinguin »

Hier ook grote katten koop gewoon grotere muizen, balletjes hang eens speelgoed op tussen de deuren etc....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Speelgoed voor grote katten

Bericht door Dinky »

Kong kickeroo zou iets kunnen zijn en anders zou je wellicht bij hondenspeelgoed kunnen kijken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ami
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2017 14:23

Re: Speelgoed voor grote katten

Bericht door Ami »

Hoi! Ik ben niet hier, eerste bericht :)

Ik heb ook een grote kat en koop eigenlijk alleen hondenspeelgoed voor hem, op een grote kattenhengel na dan.
Nadeel is dat honden speelgoed ook echt voor honden gemaakt is.. het is toch vaak net te grof gemaakt en niet leuk voor katten

Omdat Ami ook graag zn tanden in dingen zet heb ik laatst een soort van rubberen balletjes besteld met een belletje er in. EIgenlijk voor honden.. maar hij vindt t super leuk!
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Speelgoed voor grote katten

Bericht door Claudia69 »

Misschien eens een tennisbal proberen. Zelfs mijn normaal formaat katten vinden het zalig om die tussen de pootjes in rond te trappen. Dood moet 'm dan... daar kunnen ze heel fanatiek in opgaan.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Speelgoed voor grote katten

Bericht door ErikPhilippus »

Of een loopwiel?
Plaats reactie