Kat vriendelijke tuin.

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Kat vriendelijke tuin.

Bericht door Kurgel »

Beste kattenvrienden.
Ik ben recent verhuisd en ik had hiervoor een tuin met een grasmat een boompje en tegels, niets speciaals, maar ze vermaakten zich er prima in. Mijn tuin nu is van voor tot achter stoeptegels, vrij saai voor de katten. Heb net de tuin catproof gemaakt zodat ze er niet uit kunnen, nu de tuin nog leuk maken voor de beestjes. Heb een waterbak op de tuintafel, wat ze leuk vinden, maar wil volgend voorjaar in potten allerlei planten neerzetten die voor hen leuk zijn. Behalve wat grassoorten en kattekruid kan ik echter niet veel bedenken wat voor katten juist leuke plantjes zouden zijn. Iemand met een tuin en katten die wil delen welke planten door zijn of haar kat als leuk bestempeld worden? En andere suggesties voor tuinverrijking worden ook geapprecieerd.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat vriendelijke tuin.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb in mijn ren een kinder - picknicktafel en van steigerhout bankjes op verschillende hoogte. Soort trapsysteem. Ze zitten erop en ze krabben eraan, multifunctioneel. Ik zie dat katten graag ergens op zitten, niet op de tegelvloer. Ze zitten liever hoger. Ook een boomstam gescoord waar ze op kunnen zitten, de vorige is na een paar jaar volledig uit elkaar gevallen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Kat vriendelijke tuin.

Bericht door Yola »

http://www.russischblauw.info/artikelen ... anten.html

Hier staat onderaan een lijst met planten waarmee je een (kruiden)tuin aan kunt leggen voor de kat.

Zelf zat ik voor mijn tuin (ben ook bezig) te denken om met fruitkisten verhogingen te maken.
Verder wil ik in een hoek een kat vriendelijke plantenbak maken met daarin een klein vijvertje (watervalletje).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat vriendelijke tuin.

Bericht door Rik »

Vooral veel Nepeta cataria (catnip) :lol:
:joint:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Kat vriendelijke tuin.

Bericht door Yola »

@Rik:
Worden ze van Catnip niet juist :multi:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat vriendelijke tuin.

Bericht door Rik »

Niet zozeer :multi: maar meer :scrambles: :nshocked: :silly:
;)

Overigens reageren katten heel verschillend op catnip. De één geeft er niets om, de ander wordt er rustig van en weer een ander wordt hyperactief en druk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Kat vriendelijke tuin.

Bericht door Yola »

:lol: :lol: :lol:
Ik neem het zekere toch voor het onzekere en heb nu voor het vervoer de Feliway spray en de Matatabi stokjes gekocht.
Ook heb ik een knuffeltje met Valeriaan gekregen, dus als mijn kereltjes niet helemaal :sleeping: :joint: :sleeping: zijn weet ik het ook niet meer :lol: :lol:
Plaats reactie