Ervaring met kattennet om terrasoverkapping spannen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Ervaring met kattennet om terrasoverkapping spannen

Bericht door Lieselotje »

tja ik heb ook gekeken om een soort van net of een gaas te spannen op het balkon
Voorlopig krijgen ze een zgn. harnasje aan met lijntje en ze doen het daar goed op
Het is sowieso erg wennen voor ze om iets om hun lijfje te hebben, daardoor zijn ze ook rustig en
zo kunnen ze buiten verkennen, wel altijd onder mijn toeziend oog.
Met dit weer gaat de deur naar het balkon niet open, dus is het weer even wachten totdat het lekker weer is.
Voorlopig hou ik het op een tuigje voor ze, ik heb zelf geen zin om achter zo'n gaaswand te zitten, ik leef hier nl. ook
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Ervaring met kattennet om terrasoverkapping spannen

Bericht door jowi »

Een tuigje lijkt me ook niks. Ze zijn niet OF binnen OF op het balkon, ze zijn altijd overal, zit je steeds als ze naar binnen willen weer met dat tuigje. Overigens gebruik ik mijn balkon zelf amper, dus als daar een net hangt heb ik daar zelf geen problemen mee, maar goed dat verschilt dus per persoon. Heb trouwens geen idee of de VVE er bezwaar tegen heeft, dat zou ik ook nog uit moeten zoeken.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Ervaring met kattennet om terrasoverkapping spannen

Bericht door KiwiNL »

KiwiNL schreef: 19 apr 2018 21:55 Ik lees mee! Ons balkon is rondom helemaal afgezet met glazen panelen tot aan de overkapping, dus de katten kunnen er zonder ontsnappingsgevaar komen. Dat hebben we de afgelopen tijd dan ook veelvuldig gedaan. Maar nu het weer warmer wordt is het een broeikas met al dat glas, en zou ik die panelen graag open zetten zodat het lekker kan doorwaaien. Wij zijn dus ook op zoek naar een oplossing om te voorkomen dat de katten beneden liggen. En dan het liefst iets dat we makkelijk kunnen (ver)plaatsen, omdat we niet elke keer dezelfde kant open willen zetten.
Ik heb twee kattennetten besteld. Gisteren hebben we de haakjes voor het eerste net bevestigd. Het sluit het balkon van onder tot boven af over een lengte van drie meter (nou ja, iets minder, omdat we liever een of twee ramen minder openen zodat we wat extra veiligheid inbouwen tegen snelle slimme katten). De katten waren redelijk geïnteresseerd in wat er allemaal te zien was, maar deden geen enkele poging om aan de andere kant van het net te komen. Binnenkort gaan we aan alle kanten haakjes bevestigen, zodat alle ramen open kunnen (aan maximaal twee kanten tegelijk). We hebben al wel bedacht dat we er bij moeten blijven als de ramen openstaan, want we durven niet blindelings op die netten te vertrouwen. Het belangrijkste is in ieder geval dat we niet meer achter glas (hoeven) zitten als het zo bloedheet is, maar het lekker kunnen laten doorwaaien.

Afbeelding
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Plaats reactie