kattenluik

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
InspectorMoors
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2017 02:32

kattenluik

Bericht door InspectorMoors »

Hallo! We willen in ons nieuwe huis een kattenluik in de buitendeur monteren, maar het nadeel van het kattenluik in ons oude huis was dat de kat daar de hele tijd met z'n pootje tegen het kunststof luik zat te slaan als het kattenluik dicht was (soms willen we hem binnen houden, vandaar dat deze op slot gaat). Er zit een beetje beweging in het luikje als deze op slot is dus je hoort continu dat getik van het kattenluik en onze kat is nogal volhoudend, dus daar wordt je knettergek van. Iemand ideeën of er kattenluikjes zijn waarbij we dit voorkomen??
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kattenluik

Bericht door Dinky »

Wat je zou kunnen doen is een zwaar voorwerp voor het kattenluik plaatsen waardoor het voor de kat ook duidelijk is dat het luik op slot zit. Voor de kat is het immers gewoon een luik dat er hetzelfde uitziet en dus zal hij proberen om er doorheen te komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kattenluik

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier een systeem met een paneel met een schuif, van een meter breed - laten maken. Dan weten de katten meteen dat het luik is afgesloten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
InspectorMoors
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2017 02:32

Re: kattenluik

Bericht door InspectorMoors »

Dat is wel een interessant idee inderdaad, daar ga ik eens over nadenken hoe ik dat kan maken. Bedankt!
Plaats reactie