Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
kittentjes

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door kittentjes »

Ik zie ook echt verschil met 2 kittens of 1, bovendien is het ook eigenbelang want ze slopen elkaar en niet jou en je hele huis ;-)

Over de krabpaal, ik zou zeker een goede nemen die van mij stortte al snel in en dat was een goedkoop ding. Echter overdrijf niet, misschien doen ze er amper wat mee en zit je met een hoop uitgegeven geld.
Kattenbak hier maar 1 met twee kittens en dat is prima, je kunt er altijd nog een bijplaatsen mocht je merken dat ze er behoefte aan hebben.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door Kimm »

Ik vind dat je er echt goed over na denkt, echt super. Dat komt wel goed.

Als je eenmaal over een kitten begint na te denken dat wil je ook het liefst zo snel mogelijk dat pluizige bolletje in huis. Dus ik vind het echt goed van je dat je aan het belang van de kitten denkt en dan liever een jaar wacht.

Ik denk wel dat het voor oppervlakte niet veel uitmaakt of je een of twee kittens hebt, dus ik denk dat dat nu ook best wel zou kunnen. Maar dat weet jij zelf natuurlijk het beste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Lopke

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door Lopke »

castratenkoor schreef:Ah sorry Ilse, dan begreep ik het verkeerd. Over een jaar twee kittens, na de verhuizing is natuurlijk een heel goed plan. Nee Rik lijkt me geen strak plan, dan zit die eerste nog een jaar solopoes te zijn, met alle risico's van dien ;-)

Lopke ik heb geen Zooplus - paal. Ik heb massief houten palen van Boogytree.
Sorry, kimm haar krabpaal
ilse23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mar 2017 13:05

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door ilse23 »

Even een korte update:

Gisteren is het tweede nestje kittens geboren (van de 5 dames in zijn bezit waren er 2 zwanger).
Dit zullen ook de enige nestjes zijn voor het komende jaar aangezien hij slechts 1x per 2 jaar kweekt per kattin en de andere 3 vorig jaar aan de beurt waren. Volgende week zaterdag gaan we op bezoek om al eens te kijken, we mogen natuurlijk nog niet bij de kittens komen dan.
Ik hoop dat de cattery mijn partner kan overtuigen om een 2e kitten te nemen, maar dat zien we dan wel :)

Groetjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door castratenkoor »

De meeste goede cattery's streven wel naar 2 kittens per huishouden. Dat hoeven uiteraard niet twee raskittens te zijn. Kan ook een HTK erbij doen. Ik hoop dat je partner te overtuigen is.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ilse23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mar 2017 13:05

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door ilse23 »

Ja toen ik belde om te melden dat we eventueel 2 kittens wouden nemen werd er onmiddellijk op gezegd dat ze veeeeel liever hun kittens in duo zien vertrekken.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door prinsespolly »

Hallo Ilse, ook ik heb afgelopen jaar een kitten aangeschaft, ze was wel al 5 maanden toen we haar kregen. Ze was gewend aan een huis vol dieren; mede-katten en hondjes (en ook vlooien) en toen kwam ze bij ons: alleen zij en verder kind nog kraai. In het begin wilde ik geen tweede kitten, maar de leden op het forum hebben me overtuigd, nu komt aanstaande zaterdag een nieuwe kitten erbij. Superspannend vind ik het. Ik ben een beetje zoals jij en wil ook alles tot in de puntjes regelen. Toch had ik met mijn kitten veel gekwakkel, in 2 maanden tijd 8 keer bij de dierenarts geweest. Het hebben van een kat viel me zwaar, en soms nog steeds wel eens. Ik voel me enorm verantwoordelijk. Ik zet zelfs de wekker een half uur eerder voor mijn werk, zodat ik nog even met haar kan spelen. En elke keer als ik wegga, voel ik me schuldig. Ik neem ook een tweede kitten, omdat ik zelf weg wil gaan zonder schuldgevoel. En ik wil het beestje een goed leven bieden. Doe het voor ons allebei. Mijn vriend is veel op reis voor zijn werk, maar ik merk dat hij hartstikke gek met haar is. Hij geeft haar meer aandacht dan mij als hij thuis is. Ook likt de kitten het haar van mijn vriend. Ik denk, onderaan de streep, is het een goede beslissing geweest een kitten te nemen, het verrijkt, brengt leven in de brouwerij. Maar als het tweede kitten er is, wil ik meer ruimte in mijn hoofd voor andere dingen dan alleen katten. We zullen zien...
Heel veel succes! Groet!
ilse23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mar 2017 13:05

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door ilse23 »

Even een update:

Ondertussen zijn de kittens bijna 5 weken oud en zullen we er 2 verwelkomen op 1 juli.
We hebben alle benodigdheden al besteld buiten een kam/borstel, voer en kattenbakvulling.
We gaan nu om de 2 weken op bezoek en binnenkort zullen we ze mogen aaien :)
Voorlopig staat onze vervoersbak al bij de Cattery zodat ze er in kunnen spelen en het al gewoon zijn.

De namen staan nog niet vast, en we weten ook nog niet of het poesjes en/of katertjes zullen zijn.
We denken alvast aan Lilly en Skye
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door castratenkoor »

Wat een heerlijk vooruitzicht. Alvast veel voorpret toegewenst.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ilse23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mar 2017 13:05

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door ilse23 »

Nog een update,
We hebben zo goed als alles klaar voor de kittens te verwelkomen op 1 juli.
Ze zullen dan 16 weekjes oud zijn.
Vandaag is de keuze gemaakt, we zullen deze 2 lieverds verwelkomen:

Afbeelding

Het zijn 2 knappe dames, de linkse is Lilac of Blue point mitted, de rechtse seal point mitted.
Ze noemen Lilly en Sam :)
Lopke

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door Lopke »

:verliefd:

Owww, wat een schatjes, veel geluk ermee!
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door Dena16 »

Ach wat een dotjes!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door Dinky »

Wat een dotjes!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door Rik »

Wat een lieve dotjes :verliefd:

En dan is juli nog ooooooo zo ver weg :lol:
(Maar met 16 weken uit het nest hebben ze een perfecte start)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wij verwelkomen een Ragdoll kitten

Bericht door ErikPhilippus »

Wat een lieve en bijzondere snuitjes, met die blauwe kijkers.
Nog 5 weken te gaan....
Plaats reactie