Milo komt terug, vraagjes...

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Anne87 »

Renate! Hoi! Ik zwaai vol enthousiasme terug! Maar ehm, Jesper? En Bounty?? De witte sneeuwprinses?
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Rvdv_91 »

Je hebt een PB.
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Anne87 »

Milo is er. We hebben hem gisteren opgehaald. Het is duidelijk even wennen voor hem. Hij heeft veel rondgesnuffeld en het huis verkend. Daarna is hij bij ons komen liggen. De nacht is hij goed doorgekomen (hij heeft in z'n eentje in de woonkamer geslapen). Toen ik vanochtend op moest om naar werk te gaan begon hij te piepen zodra hij me hoorde rommelen. Inmiddels is hij alleen thuis (partner en ik alletwee op werk), dus ik ben benieuwd hoe hij is als ik straks thuis kom.
Eten doet hij ook keurig (KVV), en ik zag vanochtend een plasje in de bak, dus het lijkt erop dat in ieder geval de basisbehoeften goed gaan. Nu is het nog even kijken hoe hij zich als solo kater gaat houden. Gelukkig werk ik de rest van de week late diensten (in de zorg) en partner een 'normale 9-5 baan', dus is hij niet langer dan een uur of vier alleen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door castratenkoor »

Welkom thuis Milo. Eerste stap is gezet, eten, drinken en kattenbak - bezoek. Ik hoop dat hij zijn draai goed gaat vinden. En dat je vriendin haar allergie binnen de perken blijft.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Dinky »

Logisch dat het even wennen is, het is immers een nieuwe omgeving ;-)

Fijn dat de basisbehoeften in ieder geval goed gaan :-)
Hopelijk is hij snel helemaal thuis en blijft de allergie van partner binnen de perken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Rik »

Kun je weer lekker genieten van je katerman :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door nellebel »

Lieve milo weer thuis waar hij zo welkom is
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Kurgel »

Klinkt alsof het helemaal goed gaat komen met Milo. En voor je nieuwe partner, onderstaande,link eens bekijken. Helpt echt en scheelt mogelijk in de hoeveelheid last ondanks medicatie of de hoeveelheid medicatie. Gebruik ik nu voor mijn zusje die echt een uitgesproken katten allergie heeft en vaak vergeet om al een paar dagen voor ze bij mij komt al te beginnen met medicatie.
https://www.dyson.nl/dyson-ventilatoren ... erken.aspx
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo komt terug, vraagjes...

Bericht door Anne87 »

Even een korte update, zodat - indien mensen ooit tegen dit probleem aanlopen - ze hier wat aan kunnen hebben.

Milo is inmiddels bijna een jaar bij ons. Het gaat goed! We zijn inmiddels van de KVV af naar graanvrij natvoer. Dit was een zoektocht, maar omdat hij de KVV niet meer goed at, besloten om verder te gaan kijken.
Milo, ik en partner gaan bijna verhuizen! Geen huis, maar een tussenstap naar een groter appartement. Met groot balkon! Dit kan afgezet worden, dus het kattennet staat al in de berging klaar. Hopelijk kan hij dan weer lekker buitenspelen en genieten van het weer, iets wat me voor hem erg goed lijkt. Hij gaat van twee ruimtes, naar een vierkamerappartement met balkon, en dat lijkt me voor hem erg positief. Wel wordt het zijn zoveelste verhuizing (het vijfde huis sinds zijn geboorte, als je de fokker meerekent). We pakken het dus rustig aan en kijken naar middelen om alles wat makkelijk en stressvrij voor hem te laten verlopen.

Wat betreft de overstap van twee katten naar een leven als solokater; Milo doet het erg goed! Hij is erg actief en vocaal aanwezig, kletst de oren van je kop. Hij wappert graag asociaal, vooral als we allemaal thuis zijn. Daar geniet hij duidelijk van. Hij vraagt veel aandacht, daarin is hij een echte Noor en duidelijk nu een solokater. Ons huis barst uit z'n voegen van de kattenspullen (meerdere krabpalen, tunnels, klein speelgoed, et cetera). Veel entertainen met hengeltjes en balletjes, maar dan gaat het goed. We merken wel dat - met al het klussen nu - hij wat eenzamer is. We plannen dus ook tussen het klussen door doelbewust tijd in om met Milo te gaan zitten en met hem te spelen. Dan gaat alles goed.

Zodra we 's ochtends wakker worden, gaan Milo's stembanden open. Hij zingt en jodelt totdat je de woonkamer inkomt en hem eten komt geven. Prima, hij laat duidelijk merken dat hij er is.

We hebben overigens in het begin wat problemen met hem gehad, die met geduld, liefde, en vooral heel veel tijd, veel verdwenen zijn. Milo bleek erg bang voor harde stemmen, en voor handen. We vermoeden dat dit iets met de periode voordat hij bij ons kwam wonen, te maken heeft gehad. Door hem volledig zichzelf te laten zijn en alle tijd te gunnen, is dit gedrag grotendeels verdwenen.

We hebben het lange tijd overwogen om een tweede kater of poes erbij te nemen, en zijn meermaals verliefd geworden op katten op ikzoekbaas, maar zoals gezegd, in dit huidige huis is het geen optie. In het nieuwe huis laten we het voorlopig op een laag pitje staan. De verhuizing zal voor Milo mogelijk al wat zwaar zijn, en hij geniet duidelijk van zijn "enige kat in het huis" status. Voorlopig laten we dat dus gewoon zo.

Mijn ouders kenden Milo natuurlijk al, en vinden hem nog net zo leuk als vroeger. Mijn schoonouders zijn compleet verliefd geworden. Als we een weekend weg zijn, of op vakantie gaan, gaat Milo daar logeren (bij mijn ouders niet mogelijk i.v.m. hond). Milo vindt het daar ook fantastisch, geniet enorm van het feit dat zij in een huis wonen en daar meer ruimte is om te rennen. Sterker nog, ze hebben vorige week gezegd een krabpaal en kattenbak aan te gaan schaffen, zodat Milo altijd met ons mee kan als we een weekend daarheen gaan! Eerst was het altijd een grote volksverhuizing, dus ik ben hier heel blij mee en waardeer het ontzettend. Het zit me namelijk nooit lekker om Milo een nacht alleen te laten, omdat hij dan alleen thuis is zonder input of prikkels. Maar soms kan het niet anders. Dit is een fantastische oplossing, in ieder geval voor als we naar hun toe gaan.

Al met al, eind goed al goed!
Plaats reactie