Tuin afrasteren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
KobusFloor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2016 14:50

Tuin afrasteren

Bericht door KobusFloor »

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het afrasteren met netten van de tuin. We willen dit graag laten doen door Nettenlijn zodat het netjes gebeurt. Onze tuin grenst aan 3 andere tuinen dus willen we graag eerst even overleggen met de buren.

Ik heb met de gemeente gebeld en zij geven aan dat dit toegestaan is tot een hoogte van 2 meter. Onze schuttingen zijn 1,90 hoog. Dit zou dan betekenen dat de strook uiteindelijk maar 10 centimeter hoger wordt dan de schutting.

Nu is mijn vraag of dit voldoende is voor een kat om niet uit de tuin te gaan. Ze kunnen niet vanaf de grond 2 meter hoog springen. De schutting kunnen ze echter wel beklimmen tot aan het net. Is de truc dan dat de kat die hoek niet kan maken om over het net heen te gaan?

Graag hoor ik jullie ervaringen zodat wij het zo goed mogelijk kunnen afzetten.

Groetjes,
Lotte
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tuin afrasteren

Bericht door Anne »

Ik neem aan dat nettenlijn het net ook plaatst? In dat geval zou je je vraag daar kunnen stellen ;-)
Katten kunnen zeker de schutting op klimmen. Als je dat wilt voorkomen zou je het met gaas kunnen bedekken, dan wordt het al een stuk moeilijker
Zelf heb ik de tuin afgezet met gaas, je zou in dit geval ook het net kunnen vastnieten aan de schutting.
Is het net sterk genoeg voor kattentandjes? ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie