Buurkat krijgt Sureflap open..

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Jamilla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:10

Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Jamilla »

Hoi,
Ik heb zon chipgestuurd luikje. Ideaal. Genomen na vreselijke taferelen in ons oude huis met tig vreemde katten en heel veel gepis en een hele zielige eigen kat die volledig over zich heen laat lopen. Hij was echt een hoopje ellende maar leefde helemaal op toen dit luikje iedereen buiten hield. Helaas, tot nu. Want de buurkat krijgt t luikje open en komt de boel hier leegeten en onderpissen.. Tot grote frustratie van onze eigen kat en van mij. Hij haakt aan de zijkant zijn nageltje ertussen en trekt hem naar zich toe. Kop erdoor en klaar..
Iemand hier ervaring mee? Radeloos en zo sneu voor onze eigen kat. Vanochtend voor t eerst sinds jaren weer kattenpis moeten opruimen.. :-(
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Natascha001 »

Op facebook stelde iemand soortgelijke vraag. De helpdesk van Sureflap gaf aan hier een oplossing voor te hebben. Ik zou zeggen neem contact met de helpdesk op. Mijn ervaringen met de helpdesk is dat ze snel reageren.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Mariskings »

Wij hebben ook een Sureflap sinds januari dit jaar, maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Of onze buurkatten zijn niet zo slim, of jouw buurkat is een echt genie.

Misschien een idee om Sureflap te mailen of te bellen, kijken of die er ook eerder al wat over gehoord hebben.

Gebeurt dit vooral overdag, 's nachts of is het random op een dag dat de buurkat langs komt? Als het nou 's nachts is zou je ervoor kunnen kiezen om het luikje volledig dicht te doen, dus niet naar buiten gaan en ook niet naar binnen komen. Kijken of dit wat verhelpt.

Verder heb ik echt geen flauw idee wat je er nog meer aan zou kunnen doen, omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.

Succes en ik hoop dat je het kan oplossen!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Jamilla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:10

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Jamilla »

Goeie, ik zal Sureflap vragen. Ik heb t zelf ook nog nooit eerder meegemaakt, maar ik vrees dat ik hier met een genie te maken heb.. Hij gaat voor t Luik staan en krijgt z'n nageltjes aan de zijkant ertussen. Dan trekt ie t naar zich toe en steekt zijn kop ertussen! Heel irritant zon slim beest. Ik had inderdaad ook bedacht dat ik m naar buiten toe dicht kan doen. Maar dan kan mij eigen kat er niet uit en dat pikt ie niet. Ben bang dat ie m dan gaat slopen.. Bovendien betekent dat dat ie op de kattenbak moet en daar heeft ie een hekel aan. Het is een enorme buitenkat..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier wel de ervaring met eigen katten, die door het slot van het luik heenbeukten.
Ik heb nu een luik zonder sloten, wat ik af kan sluiten met een kunststof plaat ervoor.

Op standje alleen nog er in en niet meer eruit, trok met ook gewoon het luik naar zich toe open.
Dus wel herkenbaar ja wat jullie buurkat kan.

Ik heb alleen te maken met eigen katten, luik geeft toegang tot een ren van 10 meter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Mariskings »

Herkenbaar, wij hebben sinds anderhalve maand een poes in huis en onze kater is ook een enorme buitenkat. Om hun aan elkaar te laten wennen heb ik ook onze kater binnen gehouden, vond 'ie drie keer niks. Maar uiteindelijk doen ze het wel, als ze geen andere keus hebben.

Misschien ook een idee om de eigenaar van de buurkat aan te spreken? Hij of zij kan natuurlijk niet regelen dat de kat niet meer in jullie huis komt, maar misschien kan de persoon wel iets regelen waardoor hun tuin cat proof gemaakt kan worden!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Inge62
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:01

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Inge62 »

Mijn oppaskat Noedel heeft een vriendje Fritsje van een paar huizen verderop. Fritsje heeft ontdekt dat zijn kattenluik open gaat wanneer hij er langs loopt. Zo laat hij Noedel eerst bij hem naar binnen en volgt hij even later. Zijn eigenaren vinden het gelukkig geen probleem dat Noedel komt chillen daar.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Mariskings »

Nou gelukkig!
Django heeft ook één vriendje uit de buurt, geen idee of het een poes of een kater is, maar ze lijken ook qua uiterlijk op elkaar. Heel fijn dat de buurkat een bandje om heeft :lol:
Wij vinden het ook geen ramp als 'ie komt buurten, maar het vreet wel gelijk alle voerbakjes leeg! :roll:
Die komt ook niet via de Sureflap naar binnen, maar via het raam als deze op een warme dag open staat. En dat houden we zo :lol:

Jamilla, al contact gehad met Sureflap? Ja, het is pas maandag, maar misschien over de mail of vanochtend misschien contact gehad?
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Dorien66

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Dorien66 »

Mariskings schreef:Misschien ook een idee om de eigenaar van de buurkat aan te spreken? Hij of zij kan natuurlijk niet regelen dat de kat niet meer in jullie huis komt, maar misschien kan de persoon wel iets regelen waardoor hun tuin cat proof gemaakt kan worden!
Of je eigen tuin catproof maken...
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Mariskings »

Dorien66 schreef:Of je eigen tuin catproof maken...
Maar dat zorgt er toch niet voor dat die buurkat dat kattenluik niet meer opent? Of ligt het eraan hoe je hem catproof maakt?
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Rik »

Als je je tuin catproof maakt komt er geen kat meer in of uit je tuin.
Dus dan kan die buurkat ook niet meer bij dat kattenluik.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Dorien66 »

Precies. Voor mij betekent catproof twee kanten op.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Mariskings »

Rik schreef:Als je je tuin catproof maakt komt er geen kat meer in of uit je tuin.
Dus dan kan die buurkat ook niet meer bij dat kattenluik.
Dorien66 schreef:Precies. Voor mij betekend catproof twee kanten op.
Zo zie je maar, ik ben ook nog een leek :roll:

Ik zag op internet dat je draaiende balken boven je schutting kan monteren. Hoef je ook geen lelijk gaaswerk oid te maken en je hele uitzicht te verpesten!
http://www.weetjesoverkatten.nl/indetuin.htm
Hier kan je ook een hoop vinden :grin:
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Dorien66

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Dorien66 »

Volledig off topic, maar hoe kan in mijn citaat hierboven nou ineens een d staan in 'betekend'? In het originele bericht staat een t, zoals het hoort.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Buurkat krijgt Sureflap open..

Bericht door Mariskings »

Ik denk dat mijn autocorrect een offday had toen ik aan het citeren was en ineens bedacht dat betekent met een d was in plaats van een t....
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Plaats reactie