voerpuzzels vraagje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
zwerfkat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:54

voerpuzzels vraagje

Bericht door zwerfkat »

hallo, ik doe een thesis over voedselverrijking. ik wou eens horen of jullie dit ook in jouw kattengezin toepassen?
gebruiken jullie weleens voerpuzzels, voerballen, of verstoppen jullie wel eens brokjes? of vinden jullie katje het fijn als je brokjes voor ze weggooit?

en voor diegene die dit nooit doen, waarom niet. vindt de kat het niet leuk, of geeft dit een knoeiboel of is er andere reden?
bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: voerpuzzels vraagje

Bericht door Dinky »

Ja, ik doe dat regelmatig met onze poes.
In mijn foto album (zie mijn onderschrift) zijn daar meerdere varianten van te vinden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: voerpuzzels vraagje

Bericht door Cyamytha »

Ik gebruik ook regelmatig voedselverrijking.

Brokjes krijgen ze via Labyrint van CatIt, of via Cat Activity Fun Board. Dat wissel ik af, het moet wel "leuk" blijven.

Ook soms brokjes uit een voerbal, waar ze tegenaan moeten meppen zodat er brokjes uitvallen. Maar verstop ook wel eens snoepjes door de kamer (sluit ik ze eerst even op, anders is t wel erg makkelijk)..
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Happiness91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2016 18:23

Re: voerpuzzels vraagje

Bericht door Happiness91 »

Hier krijgen ze hun brokjes via catit labyrint. In het begin vonden ze het onwijs interessant. Tegenwoordig gooit mijn kater de toren gewoon om. Ook wel eens zelf een fun board gemaakt met karton en toiletrolletjes etc. Het activeerde ze zeker.
Plaats reactie