Laserpen voor katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
arjan1996
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2016 04:03

Laserpen voor katten

Bericht door arjan1996 »

Hoi Allemaal,

ik heb een laserpen gekocht via deze winkel, en mijn kat vind het helemaal te gek, maar is het schadelijk voor hem?
Ik schijn natuurlijk niet in zijn ogen.
Maar hij kan dus niet een echte 'prooi' pakken. Is dat erg voor een kat? Of worden ze daar gefrustreerd van?
Worden ze niet té enthousiast met zo'n lampje? (ik heb hem nog nooit zo hard zien rennen en gek zien doen).

Ik ben benieuwd naar jullie mening over het gebruik van een laserpen voor je kat.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Laserpen voor katten

Bericht door Rik »

Ik weet niet wat je voor zo'n laserpennetje betaald op die webshop maar zooplus (en elke dierenwinkel) heeft ze ook voor onder de €5,- (momenteel aanbieding voor €2,50 bij zooplus).
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... schillende

Je hebt ze in vele verschillende vormen. De gewone simpele rode puntjes tot figuren maar ook automaten die zelf de laserpointer doen bewegen.

Als je de laserpointer bij een dierenwinkel koopt is het meestal een variant die "niet schadelijk" is voor de ogen bij heel kort direct contact (fractie van een seconden).

Over of het "zielig" is kun je hier een compleet topic vinden: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 35&t=21155

Op zooplus staat dan ook de volgende waarschuwing:
Let op: het kan voor uw kat zeer frusterend zijn om iets op te jagen wat niet gevangen kan worden. Speel dit spel voor het welzijn van uw kat daarom niet te lang in een keer. Of speel na dit spel iets anders met een object dat uw kat wel kan vangen.
Ik heb twee normale laserpointers met rode stip (één voor boven en één voor beneden) en gebruik deze wel eens om ze flink door de kamer te laten rennen (als ze dat al niet uit zichzelf doen). Maar meestal hou ik ook na 2 minuten wel op. Ze hebben er dan nog niet genoeg van maar dan ga ik meestal weer met de "muis aan stok" verder. Dus afwisseling is wel aan te raden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie