Eetbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Eetbakjes

Bericht door dex »

Die hebben ook leuke bakjes ja Kittentjes die hebben we eerst gebruikt maar Dex vond de onderkant interessant dus liggen ze nu in de kast haahha!!
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Roxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2016 18:20

Re: Eetbakjes

Bericht door Roxx »

Plastic is niet zo lekker met natvoer omdat de geur in plastic trekt.
Sommige katten kunnen ook niet over plastic en krijgen huiduitslag.
Gebruik ook lage bakjes of bakjes met een bredere diameter omdat katten het niet fijn vinden dat hun snorharen continu het bakje aanraken tijdens het eten.
Ik gebruik de rvs bakjes van de action met rubberen randje onder zodat het bakje niet wegschuift, die zijn ook vrij laag.
kittentjes

Re: Eetbakjes

Bericht door kittentjes »

Ja die heb ik ook. Maar voor het water een hogere omdat er anders zo weinig in kan.
AiMoJhu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:14

Re: Eetbakjes

Bericht door AiMoJhu »

Ik heb een stuk of 5 metalen/rvs bakken van de Action, de grootste voor honden zegmaar.
3 voor water, 2 voor brokken en daarnaast gebruik ik kunststof/melamine voerbakjes of stenen soepkommen voor evt natvoer/kvv.
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Eetbakjes

Bericht door Roses85 »

Ik heb plastic bakjes voor eten en drinken, ze krijgen droogvoer. In ieder geval de eerste tijd. Maar soepkommen zijn dus ook een optie?
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Eetbakjes

Bericht door Dinky »

Ja hoor, soepkommen of andere schaaltjes werken ook prima ;-)
Heb hier stenen voerbakje en twee soepkommen als waterbakken :-p
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Eetbakjes

Bericht door Rik »

Al zet je een steelpannetje neer... voor de katten maakt het niet veel uit :lol:

Je zou er rekening mee kunnen houden dat niet alle katten het fijn vinden als de snorharen de zijkant van de bakjes kunnen raken (hoewel ik daar hier nooit last van heb gehad).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Eetbakjes

Bericht door MaantJee94 »

Afbeelding

Mijn katten zijn nogal gek die willen namelijk niet apart eten.. we hadden van alles 2 gekocht (twee voerbakjes, twee drinkbakjes en twee bakjes voor natvoer) omdat we twee katten hebben maar ze willen alleen eten uit hetzelfde bakje. Daarbij hebben we wat plastic bakjes die we neerzetten als het bijvoorbeeld warm is zodat ze meer water kunnen drinken en gek als ze zijn drinken ze nu dus liever uit plasticbakjes haha.
Bij plastic en kunststof heb je (zoals eerder gemeld) wel kans op uitslag bij je kat, het voer trekt namelijk in plastic/kunststof waardoor er meer bacteriën aanwezig zijn. Ik geef dus geen voer in plastic/kunststof. Met water heb ik nog geen problemen gehad maar ik was wel alles 2x per dag af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eetbakjes

Bericht door castratenkoor »

Ik koop voor een paar dubbeltjes eet- en drinkbakjes bij kringloop - van porselein. Ik ben niet zo dol op metaal of plastic.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Eetbakjes

Bericht door MaantJee94 »

castratenkoor schreef:Ik koop voor een paar dubbeltjes eet- en drinkbakjes bij kringloop - van porselein. Ik ben niet zo dol op metaal of plastic.
Dat is ook een erg goed idee!
Natvoer, vis en vlees krijgen ze bij ons op stenen bordjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Eetbakjes

Bericht door Roses85 »

Een bordje kan natuurlijk ook nog, die hebben we meer dan genoeg. We zien het wel ;)
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Eetbakjes

Bericht door MaantJee94 »

Roses85
Een bordje kan natuurlijk ook nog, die hebben we meer dan genoeg. We zien het wel ;)
Ik zou droogvoer en water wel in een kommetje of iets dergelijks doen, past meer in ;) Maar vlees, vis, natvoer (wat niet gemakkelijk van het bord rolt) kan prima op een bordje. Een vriendin van mij heeft 5 katten en geeft eten uit een laag ovenschaaltje, werkt voor hun heel goed. Dus als je nog een klein laag ovenschaaltje heb kan je daar ook voer of water in doen, het hoeven niet perse (dure en speciale) kattenbakjes te zijn.
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Eetbakjes

Bericht door Roses85 »

We gaan vanavond naar de action, misschien zien we daar nog iets. Willen ook nog goede afsluitbare boxen hebben om alles in te bewaren.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Eetbakjes

Bericht door nellebel »

Ik heb op de katten kamer 2 bakken met brokjes staan. En 2 met water. Verder heb ik van die accu bakken met water op de vensterbank staan. Mensen denken voor de lucht vochtigheid maar nee hoor. Drinken de katten graag uit. Gijs drinkt ook graag uit de douche bak. Nat voer eten ze uit porseleinen schaaltjes van ons servies. Gewoon daarna bij de afwas. En snoepjes...... Die gooien we tot irritatie van Gijs door de kamer. Hij vind het minder leuk dat hij er iets voor moet doen mijn lieve kleine dik zak

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eetbakjes

Bericht door castratenkoor »

Heb ik ook, komen uit de kringloop, glazen accubakken, literbak wat eigenlijk maatbeker is. Voordeel is dat ze dan niet hoeven te bukken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie