Eetbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Cerna

Re: Eetbakjes

Bericht door Cerna »

Bij mij liggen de brokjes (ik heb zes smaakjes) los op de grond of zitten in hele platte bakjes die je ooit gratis kreeg bij RC-brokjes. Ook het waterbakje is breed en vrij plat.

Katten vinden het niet fijn wanneer hun snorharen tijdens het eten de zijkant raakt van het voerbakje en ik heb Britten en zij hebben sowieso al een bredere snoet dus dan is een breed bakje helemaal een uitkomst. Maar ook HTK Gizmo vindt een plat bakje fijner dan een diepe.

Naast de voerbakjes waarvan ik de link gegeven heb op de vorige pagina, heb ik deze voerbakjes:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ine/174259

en dit waterbakje (+ een waterfontein):
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ?rrec=true
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Eetbakjes

Bericht door Kurgel »

Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Eetbakjes

Bericht door Eertje »

Ik had alle spullen al gekocht voor de kitten die in november komt, maar nu er toch 2 komen vraag ik mij af of 1 bakje voor de brokjes genoeg is? Kunnen ze daar allebei uit eten? Voor het natvoer koop ik nog een bakje extra zodat ze allebei een eigen bakje hebben.
Woezel &
Pip
20-09-2017
kittentjes

Re: Eetbakjes

Bericht door kittentjes »

Ik zou er twee nemen in het begin ging hier 1 prima maar nu geeft saar Moos zo een mep als ik er maar 1 vul haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Eetbakjes

Bericht door pinguin »

Ik zou er meerdere neer zetten en kijken wat ze doen.

Hier gewoon soepkommen als etens bakjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eetbakjes

Bericht door castratenkoor »

Ik haal porselein schalen uit de kringloop voor een paar duppies. Officiële bakjes voor katten zijn vaak zo smal dat de snorharen tegen de wand komen. Katten eten graag "ruim".
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Eetbakjes

Bericht door yana »

mijn ervaringen met eetbakjes:
Rvs glimt/ spiegelt en rinkelt dat vinden ze maar raar
Hetzelfde geld voor bakjes met opdrukken erin met ogen ofzo. Lykt me niks.
Plastic bakjes gaan krassen en daar kunnen bacterieen in achterblyven enof plastic kan allergieen geven
Ze hebben hier liefst bakjes die rond aflopen aan de randen. Dus geen haakse rand van bodem naar zykant. Dan laten ze nl vaak brokjes aan de rand liggen en ete ze het midden leeg.
inderdaad niet te diep. Maar te plat kan knoeien geven
Verder is vaatwasbestendig wel een must
Ik neem vd zekerheid geen schreeuwerige kleuren. Weet niet of ze dat kunnen zien maar als het my stoort..
Heb nu 2 hoogtes staan; op pootjes en plat. Kunnen ze kiezen
Gebruikersavatar
Loes_2017
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2020 20:18
Locatie: Rotterdam

Re: Eetbakjes

Bericht door Loes_2017 »

Ik heb echt een belachelijke dure eetbak, maar vond hem zo leuk dat ik hem niet kon laten staan :P
Het zijn 2 rvs schaaltjes met daartussen een plastic kat, heel geinig, beetje een design ding. Kat maakt het natuurlijk niks uit, ook al is het rvs ze eet er heerlijk uit.

Al mijn vorige katten aten uit schaaltjes / bakjes die ik bij de lokale dierenwinkel voor minder dan 5 euro kocht, nooit problemen mee zolang er maar dagelijks eten in zit.

Zelf zit ik wel te denken om een voerautomaat uiteindelijk te kopen, dit omdat ik het fijn vind dat het programmeerbaar is en ze dus over de gehele dagen kleine porties krijgt. Maar dat is voornamelijk voor droogvoer, Loes krijgt nu ook natvoer en dat vind ze heerlijk dus ik weet nog niet of ik haar voeding wil gaan veranderen, voor nu doet ze het er prima op.

Water krijgt ze nu uit een glazen bakje, maar ik ga wel over op een waterfonteintje omdat ze niet heel goed drinkt, nu met natvoer maak ik mij daar niet heel druk om maar vind het toch geen fijn idee.
Jennicolai
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2020 18:52

Re: Eetbakjes

Bericht door Jennicolai »

Vroeger had ik ook altijd een stalen voerbak maar sinds kort heb ik zo'n automatische voerbak die je via een mobiele telefoon kan bedienen. Oké, eerst had ik er wel een beetje moeite mee om de automaat te leren begrijpen. Maar nu ben ik er echt blij mee. Binkie en James leren steeds beter hoe laat het etenstijd is. De automaat had ik besteld op voerautomaat.com. In die voerautomaten kunnen volgens mij wel alleen droogvoer nog.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Eetbakjes

Bericht door Anne »

Ik gebruik al jaren de voorloper van dit product
https://www.ikea.com/nl/nl/p/kalas-scha ... -20421293/
Kan in de vaatwasser, gebruik het voor nat als droogvoer
Wat ook belangrijk is dat het goed stapelt, zo kan ik de gebruikte bakjes goed stapelen en in de keukenkast bewaren voor de volgende voerronde
Door verschillende dieten kan ik hier geen eten laten staan voor ze, ze krijgen 4 maal per dag gescheiden te eten
en hebben minsten 15-20 minuten de kans om goed te eten
Met kommetjes van porselein te vaak gehad dat ze kapot vielen
Allleen voor Maxi heb ik een glazen kom ivm plastic allergie
Ook voor hem een keramieke waterfontein, inplaats van eentje van plastic
Ik vind deze bakjes van ikea heel handig, ze zijn goedkoop, heb er een stuk of 20 in totaal
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Eetbakjes

Bericht door Anne »

ps
Wat ook fijn aan deze bakjes is dat ze lawaai maken als je er mee schud. Heel fijn om de katten uit de tuin te laten "horen"
dat het etenstijd is. Met bakjes van aardwerk of glas lukt dat lawaai maken veel minder
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: Eetbakjes

Bericht door Stef71 »

Ik heb voor mijn katjes bakjes met rubber rand zodat het niet schuift, ieder een eigen bakje voor natvoer, gezamenlijke brokkenbak en gezamenlijke waterbak
Plaats reactie