Eetbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
kittentjes

Eetbakjes

Bericht door kittentjes »

Iemand een tip voor handige Eetbakjes? Gezien dat er zijn met een plateau maar dat neemt zoveel plek in met twee x 2 alles lijkt mij?
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Eetbakjes

Bericht door sharon03 »

Jij nam twee Kittens toch? Dan zou ik sowieso 3 bakjes
Doen ivm vlees... dan kunnen ze tegelijk vlees eten zonder gedoe... sommige katten willen dar wel samen uit 1 bakje maar als je een kat hebt zoals poes bij mij, dan hoeft niemand in de buurt te komen als ze vlees eet.. ze gromt als een idioot en als iemand te dichtbij komt valt ze aab
kittentjes

Re: Eetbakjes

Bericht door kittentjes »

Ja klopt, heb er dan inderdaad drie nodig maar die derde voor het vlees alleen maar op het moment van vlees eten die kan daarna weer afgewassen. De andere zullen er continu staan.
Cerna

Re: Eetbakjes

Bericht door Cerna »

Ik zou 1 bakje voor de brokjes doen (omdat ze dan nooit tegelijk eten) en 2 bakjes voor het natvoer (vlees).
Katten houden er niet van dat tijdens het eten hun snorharen de rand raken en daarom heb ik deze en dat bevalt de katten prima.

http://www.eko4petz.nl/a-28390354/voer- ... -laag-kat/

En deze waterbak (naast nog een aantal losse bakjes): http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/145972
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Eetbakjes

Bericht door dex »

wij hebben de eet en drink bak van steen en ze zitten aan elkaar vast is dus verzwaard en kan dex niet mee schuiven is ook nog handig om schoon te maken.
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Eetbakjes

Bericht door Lovecat »

Eten en drinken naast elkaar? Dat is dus iets wat katten van nature liever niet doen en dat geldt ook voor huiskatten. Ik zou het apart aanbieden op verschillende plekken.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Eetbakjes

Bericht door Ilone »

Hier hebben ze alle 6 een eigen bakje voor brokken, en een eigen bakje voor natvoer.
Aangezien 1 poes geen natvoer blieft ;-) houdt dat dus in dat ik 11 bakjes heb :smile:

Voor het water heb ik 3 drinkfonteinen.


EDIT:
Even aanvullen, aangezien ik de topic vraag verkeerd opgepakt heb ;)
Voor de brokjes heb ik lage bakjes, en 1 bakje zoals Cerna.
Omdat ik het natvoer allemaal tegelijk neer moet zetten ;-) heb ik daar keramieke schaaltjes voor met een hoge rand, zodat ik er 2 en 3 in 1 hand kan houden.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... miek/26251
Laatst gewijzigd door Ilone op 03 jun 2016 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Eetbakjes

Bericht door Dinky »

Ik heb een plastic dubbele bak waar water en brokken in zaten en eentje van zelfde soort voor natvoer maar dan enkel. Ik vond zo'n dubbel bakje enorm onhandig met schoonmaken. Op den duur waren de anti slip pootjes uitgedroogd dus die ging enorm schuiven.
Voor het natvoer had ik inmiddels al stenen Voerbakje.

Vervolgens kwam dinky in bench terecht en om haar bezig te houden toen een kleine anti schrok bak gekocht. Om het water niet om te laten vallen dit toen in stenen kommetje gedaan.
Omdat ik niet tevreden was over hoe de brokjes op gingen (bleven altijd paar achter waar ze niet bij kon) in combi met het schuiven heb ik nieuwe voerbak gekocht van steen waarbij de brokjes altijd naar het midden gaan (https://tuinland.nl/product/252314/lief ... erbak-kat/)

Ik heb dus 1 plastic dubbele voerbak, 1 enkele plastic voerbak, 1 anti schrok bak, 1 stenen voerbak met normale bodem en 1 stenen voerbak met ronde bodem (en tussendoor nog plastic voerbak gehad voor natvoer maar daarvan liet afbeelding los dus die is weg gegooid).
Totaal dus 5 Voerbakjes in huis en maar 1 poes :lol:
Water is sinds de bench op 2 plaatsen gezet in stenen kommetje waarbij ze nauwelijks drinkt uit de bak naast de voerbak. Na het eten van brokjes in de keuken loopt ze naar de woonkamer om daar te gaan drinken terwijl in de keuken ook drinkbak staat.

Schaaltjes voor het water zijn gewoon soepkommen eigenlijk ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Eetbakjes

Bericht door dex »

LoveCat Dex heeft er echt geen problemen mee,aangezien het wel naast elkaar staat zo'n idee
>> ( )-( ) << ideaal
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Eetbakjes

Bericht door Featherr »

Hier heb ik ook nog nooit problemen gehad met de plaatsing van eten en drinkensbakken hoor ;)
Hell, het staat zelfs op minder dan een meter van de kattenbak af en daar hebben ze ook geen problemen mee. En mijn oude katten hadden er ook nooit problemen mee.

Ik vraag me af of ik dan gewoon altijd van die makkelijke katten had als ik dit zo lees. De natvoerbakken zijn gewoon van die schalen glazen waar mensen vla uit eten. Snorharen raken dus gewoon de bak en ook daar hebben ze allemaal (dus ook mijn oude katten) geen last van!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Eetbakjes

Bericht door dex »

hahah Featherr de etens/drink bankje staat ook niet zo heel ver weg van de kattenbak af..Al claimen ze dat ze niet in de buurt van de kattenbak mag staan geen problemen mee..
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Eetbakjes

Bericht door Featherr »

Precies :) gewoon lekker doen waar je katten zich goed bij voelen. Het is wel de bedoeling dat het hier van de bak weggaat maar soms heb je nou eenmaal geen keuze. Bij de vorige katten was er geen andere plek dan naast de bak, daar stond namelijk de wasmachine, waar de hond er niet bij kon.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eetbakjes

Bericht door castratenkoor »

Ik gebruik rookglas borden met 2 cm rand, porcelein en soufflee bakjes. Alles flink breed en niet hoog zodat de snorharen niet tegen de rand komen. En alles uit kringloopjes voor vaak 10 cent per stuk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Eetbakjes

Bericht door dex »

Doe je goed Castratenkoor de mijne kwamen bij een dierenwinkel die over de kop ging van 20 euro naar 5 euro..Ja onze Dex eet in style :lol:
De natuur kent rare wegen...
kittentjes

Re: Eetbakjes

Bericht door kittentjes »

Ben vandaag bij de Action geweest, die hadden ook mooie bakjes en waren heel goedkoop. Even uitproberen maar en heb er 6 meegenomen, vier lage en twee hoge voor het water.
Plaats reactie