goeie grind gezocht

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Casperdj00
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2016 17:35

goeie grind gezocht

Bericht door Casperdj00 »

Ik ben al een lange tijd naar een goede merk grind en ik hoop dat iemand hier tips heeft :edance:

Wat ik zoek:
Mijn ene kat ( sphynx ) heeft helaas astma en daarom moet het stuifvrij zijn!
En graag klontvormend ( dit is geen must).. ook vind ik het belangrijk dat ik kan normaal kan stofzuigen( nu plet ik alle grind stukjes met de stofzuiger waardoor de vloer steeds vies word)

Iemand tipss??? :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: goeie grind gezocht

Bericht door Dinky »

Er is een topic over kattengrit hier op het forum: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 35&t=20712

Daarin kan je lezen wat een ieder gebruikt/aanraad.

Zelf ben ik aan het overwegen om over te gaan op meer ecologisch verantwoord kattengrit. Zelf gebruik ik versele laga canadian fine maar ik merk dat dit toch minder begint te klonteren (samenstelling verandert?). Daarnaast is klei grit een aanslag op het milieu door de wijze waarop dit wordt gewonnen.
Omdat ik maar 1 kattenbak kwijt kan in huis durf ik niet over te gaan want ik wil niet dat de poes de urine op gaat houden vanwege ander grit (heeft verleden met blaasontsteking en blaasgruis).

Van gewone houtkorrels ben ik geen fan omdat ik dan iedere keer hele bak leeg moet maken (denk dat je peewee kattenbak moet hebben om dat effectief te kunnen gebruiken).
Wel kwam ik recent deze korrels tegen die wel klontvormend zijn: deze of deze

Omdat ik er zelf geen ervaring mee heb weet ik dus niet of deze wel of niet stuift.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: goeie grind gezocht

Bericht door Sifra »

De Cat's Best eco Klontvormende kattenbakvulling gebruik ik ook voor Kasper.Verse vulling stuift niet, maar na een tijdje gebruiken vormt zich wel steeds meer stof onderin de bak. Als je een fanatieke graver hebt zal het best stuiven.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: goeie grind gezocht

Bericht door Anne »

Ik gebruik houten kattebak korrels. Je moet het wel zeven want de plasjes zijn nat en dan verpulveren de korrels. Door ze te zeven hoef je niet alles steeds weg te gooien.
Ik merk ook dat het lang niet zo uitloopt als de wat kleinere grit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: goeie grind gezocht

Bericht door poezeloes »

Ik heb er ook verschillende getest en ben zeer tevreden van de extreme classic van Intersand wat ik bij Zooplus koop.
Het stuift "vrijwel" niet en als ik het stofzuig is alles weg. Alleen als je er op trapt heb je wel witte poeder.
Het is zeer klontvormend wat voor mij de hoogste prioriteit had.
Ik heb 3 katten en die gaan altijd graag na elkaar op de kattenbak hahahaha.
Als de eerste geplast heeft dan moet er al een goede klomp zijn of kat nummer 2 haalt alles uit elkaar ;-)
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: goeie grind gezocht

Bericht door Arjuna »

Ik "zweer" bij biokat's men kattengrit.
Dit klontert goed, mijns inziens niet stuivend en met uitloopmatje valt de uitloop van korrels best mee.
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: goeie grind gezocht

Bericht door Sarah207 »

Ik gebruik ook Cat's Best Eco Plus. Ik ben er heel erg tevreden over, het ruimt makkelijk op en bij mij stuift het vrijwel niet.
Groetjes van Sarah en Moortje
Plaats reactie