speciale voerbakjes werken niet hier

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door poezeloes »

Mijn (ragdoll) kitten Fleur is 7 maaden en weegt iets meer als 4kg, beetje te zwaar dus.
Ze is best actief en speelt en rent veel maar ze eet ook veel.
Het is ook een bazig typje, ze krijgt altijd haar zin van de 2 andere katten.

Ik had nog 2 intelligente voerbakjes (Catit Design Senses Voer Labyrint en Cat Activity Tunnel Feeder ) op zolder staan van toen ons poes Fien wat teveel schrokte in het begin)
Heb ze weer boven gehaald nu maar het lost niets op.
De andere 2 katten gaan eten en halen de brokjes eruit, en dan zit Fleur al klaar en springt er tussen om het op te eten. De andere katten gaan elke keer een paar stapjes achteruit en laten haar doen.

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik dacht eerst aan de SureFeed Microchip Voerautomaat maar dat gaat ook niet werken als de poes met de juiste chip het luikje kan open doen gaan en Fleur er weer tussen springt... ze doet het elke keer.
Ik vind het lastig ... ze is nog in de groei maar liever niet teveel overgewicht natuurlijk.
Ze ziet er ook uit als een klein bolletje haar hahahahahaha, ze is niet groot.
groetjes Poezeloes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door Dinky »

Geen idee in hoeverre je vaste voermomenten aan kan houden? Dan zet je op zo'n moment Fleur met haar eten in andere ruimte en eten ze niet elkaars eten op ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door poezeloes »

Tja ik vind dat nogal een gedoe eerlijk gezegd, maar ik zie ook geen andere oplossing...
groetjes Poezeloes
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu kan er ook niet mee omgaan. Toen brokje voor brokje er in gedaan en naast gezeten. Dit lukte wel en na een tijd de hoeveelheden per keer verhoogd, terwijl je er bij blijft. Daarna alles tegelijk en in de gate houden en nu lukt het prima.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door poezeloes »

dat kan ik wel eens proberen misschien...dank je wel.
Hoelang heb jij er dan overgedaan tot ze gewoon at uit een volle bak?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door BloemTetsu »

Wel 1 á 2 maanden. Tetsu is ook een beetje een dwaas. Dit idee kwam overigens van gedragstherapeut.
Als je merkt dat ze snel doorheeft hoe het werkt kan je de hoeveelheid vergrote en als het niet lukt meer verminderen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
InmemoryofMicky
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2011 21:46

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door InmemoryofMicky »

De surefeed gaat snel dicht hoor. Heb er goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door nellebel »

bij ons is guusje ook altijd snel afgeleid en laat zich snel weg sturen door gijs, die erg gefixeerd is op eten. merkte ook des te drukker ik mij maakte des te meer stress er kwam.
bij ons krijgen ze onbeperkt brokjes, hierdoor word gijs ook rustiger. als bakje leeg is krijgt hij stress. daarlangs 2x daags natvoer op onze grote voetenbank. dan kan ik ook in de gaten houden dat gijs niet guusje haar voer op eet. zij krijgt zeker genoeg binnen en hij pakt niet alles. brokjes heb ik sterilised apetite control (voor vretertjes) gemengd met dental (voor gijs zijn tandjes).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: speciale voerbakjes werken niet hier

Bericht door poezeloes »

Hier staan ook steeds droge brokjes ter hun beschikking.
Het is vooral als ik 's morgens de bakjes aanvul dat Fleur alles eerst wil voorproeven hahaha
In de loop van de dag kijkt ze er niet zo naar om.
Maar owee als Flor dan ineens wat wil gaan eten... dan lijken de brokjes die hij wil ineens de lekkerste en gaat ze weer voor zijn neus zitten.
Heb ook brokjes voor gesteriliseerde katten, maar Fien en Flor zijn wat aan de dunne kant en eten vaak mee van de kittenbrokjes.
Plaats reactie