Spelen met laserlampje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Dorien66

Spelen met laserlampje

Bericht door Dorien66 »

Hoe denken jullie over het spelen met een laser? Is het frustrerend voor katten? Zelf heb ik die ervaring niet, maar goed, wij spelen ook maar een paar keer per week een paar minuutjes met het ding.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Sifra »

Ik ben door een kattentherapeute gewaarschuwd er voorzichtig mee om te gaan. Zij heeft in haar praktijk katten meegemaakt die gestoord gedrag gingen vertonen: de hele dag verwilderd om zich heen kijken waar het lichtpuntje is. Je ziet op internetfilmpjes ook wel mensen die hun kat er oeverloos achteraan laten tollen. Die hebben zelf de meeste lol.
Kasper is dol op zijn lasermuis. Mijn da zei: "Laat hem geregeld winnen van het lampje." Ik klik het lampje vaak uit op het moment dat hij zijn poot op het lichtpuntje zet. Gevangen! Hij krijgt een compliment en een aai over zijn bol. We doen alleen dingen die hij leuk vindt: een keer heen en terug naar de andere slaapkamer rennen, met een zweefduik op de stoel springen, vanuit de mand over de rand graaien, het lichtpuntje vangen in mijn schoen of onder zijn dekentje. We spelen ook maar een paar keer per week een paar minuten. Ik sta versteld van Kaspers snelheid en souplesse, omdat deze 18-jarige zich normaal in slow motion voortbeweegt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dorien66

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Dorien66 »

Zo spelen wij ook. Lange lijnen (steile wand racen in de gang! :edance: En zeker niet rondjes draaien of zo. Natuurlijk moeten ze aan het eind van de gang omdraaien, maar dat is toch anders, denk ik. Ook erg leuk: in het donker buiten! Tegen boomstammen op en door siergraspollen :lol:
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Sifra »

Kasper komt niet buiten in het donker. Veel te lastig om dat witte staartpuntje in de gaten te houden. Als 's zomers de zon op mijn horloge schijnt, heeft hij dat onmiddellijk in de gaten en zet de jacht op het bewegende lichtplekje op de stoep in. Ik draai mijn horloge soms naar de binnenkant van mijn pols om te voorkomen dat Kasper alleen maar om zich heen loopt te speuren naar bewegende lichtplekjes.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dorien66

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Dorien66 »

Flip is bijna altijd rond half vier binnen en wil dan niet meer naar buiten, zijn dag is om, zoals wij dat gekscherend noemen. Maar Abel is meestal rond zessen binnen en dan is het nu dus al lang en breed donker. Toevallig is mijn man vandaag nog even met het lampje met Abel gaan spelen om half zes. Dikke pret!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door nellebel »

wij spelen ook soms met het laserlampje, en het lampje ontsnapt altijd, het is nooit ineens weg maar verdwijnt onder de kast of ergens. dan is de interesse meteen weg, heb nooit gehad dat ze blijven zoeken. ze zien buiten ook vanalles (vogeltjes, eekhoorns,) die verdwijnen, blijven ze ook niet naar zoeken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door BloemTetsu »

Elfie* was helemaal lyrisch. Ik heb nog ergens pracht actie foto's van haar waarin ze over de bank klauwt.
Tetsu raakt overal overprikkeld van, dus alles met mate bij hem. Laser nog korten overigens en daarna mag hij ook wat vangen. En hem geleerd dat klaar met bijbehorend gebaar ook klaar is.

Buiten nog nooit geprobeerd eigenlijk..vanavond een keer doen. Bloem vind buiten spelen leuker. Luikje gaat hier om 6 uur dicht.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
M_ichelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2015 11:31

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door M_ichelle »

Wij hebben hem ook voor onze poes. ze vind het helemaal geweldig.

We gebruiken hem nu als ze iets niet mag en het werkt. Zodra ze het lampje hoort ( bij ons zit er een sleutelhanger aan zodat je hem aan je sleutels kan hangen ) komt ze gelijk naar je toe en stopt ze met wat ze aan het doen was.

Bijvoorbeeld nu met de kerstboom
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Anne »

Hier vinden ze het niet allemaal geweldig, de laserlamp. Vooral Joep, Hobbel en Polleke vinden het leuk. De rest komt eigelijk kijken waar ze zich zo druk over maken en trekken zich weer terug als ze zien dat het alleen maar de laserlamp is.
Als ik stop gooi ik meestal met wat brokjes, om ze niet helemaal gefrustreerd achter te laten en ze op die manier te belonen voor hun jachtgedrag. De meeste katten werken graag eerst voor hun eten, dus ik doe het ook vaak net voor hun maaltijd ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Rik »

Bij Bowy hoef ik geen laserlampje meer te proberen. Ze raakt er helemaal door in paniek. Ze ziet niet meer zo goed (alleen nog vage schaduwen) dus als ze iets "ziet" wat ze niet kent (en het beweegt) dan is het grote paniek.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Dorien66 »

Oh gut nee, met een 19-jarige die slecht ziet zou ik het ook niet meer doen hoor!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hup laserlampje in de ton gegooid!!!

Vanavond twee keer mee gespeeld. Yoki ging er heel fanatiek achteraan...sjeesde de woonkamer door met slidings.

Arme kat zit nu al 3 uur lang in het midden van de woonkamer verwilderd om zich heen kijkend waar het rode puntje is gebleven. Gewoon zielig...

Let goed op het gedrag van je kat als je dit speeltje introduceert. Sommige raken hier fu.... up van, zoals mijn Yoki
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Rik »

Ja, je moet daar wel op letten inderdaad. Bono gaat er niet zo hard achter aan (die bekijkt het liever op afstand). Yuna wel. Die is er helemaal gek op (ook inclusief slidings). Maar op het moment dat het lampje weg is, is ze gelijk weer normaal en zoekt ze iets anders interessants op (of gaat ff rusten). Maar ik kan me voorstellen dat je op moet letten dat ze niet te geobsedeerd raken op dat puntje. Want dat is ook weer niet goed.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Lopke »

Wat een leuk idee, waar halen jullie die lazerlampjes vandaan en zijn ze beetje betaalbaar?
Dat is ook een leuk ideetje voor in de kittenpakketten!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Rik »

Wel met bovenstaande waarschuwing erbij natuurlijk ;)

Er zijn een heleboel verschillende laserlampjes. Die bij zooplus projecteren een visje geloof ik. Ikzelf heb er twee (waarvan de batterijtjes allebei bijna op zijn). Eentje had ik al en is een (zwakke) laserpointer voor presentatie. Die zijn meestal erg duur. De andere heb ik gekregen van iemand toen ik de kittens kreeg. Maar als je online zoekt op laserlampje kom je ze voor tussen de 2 en 6 euro tegen.

Ook als je online zoekt op laserlampje en dan op afbeeldingen klikt kom je er veel tegen.

Ik weet niet of die een visje projectoren nu leuker zijn of niet. Ik heb er dus alleen twee die een rood puntje projecteren).

Ik heb deze gekregen
http://www.topdierenshop.nl/laserlampje-follow-me

Online is dit een goedkope die ik tegenkom (Geen idee over de kwaliteit van de online webshop)
https://www.dennisdeal.com/products/las ... -speelgoed
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie