Spelen met laserlampje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Zoals Rik inderdaad zegt....geef aan als je het weggeeft dat het voor vele katten een leuk speeltje is, maar wanneer een kat geobsedeerd raakt het speeltje absoluut niet geschikt is.

Vanmorgen zat Yoki weer schichtig om zich heen te kijken, de hele woonkamer rondkijkend waar nou toch dat lampje is gebleven. Het begint nu pas af te nemen. Deze obsessie komt volgens mij omdat ze geen voldoening hebben omdat het lampje niet te vangen is.

Als je een cadeautje wilt geven zou ik het persoonlijk houden bij muisjes of een verenstok o.i.d.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Rik »

Ach arme Yoki. Ik herken dat hier helemaal niet. Ik speel ongeveer een minuut of twee (1 of 2 keer per dag) daarmee met Yuna maar als het lampje eenmaal uit is dan is het gelijk gedaan. Ik heb daarnaast natuurlijk ook nog diverse verenstokken e.d. waar Yuna ook gek op is. (Hoewel Bono de beweging wel zou kunnen gebruiken is hij meer van het kijken)

Als Yoki inderdaad zo lang erna nog aan het zoeken is, is dat absoluut geen geschikt speeltje voor hem.

Hoe reageert Nora er eigenlijk op?
Laatst gewijzigd door Rik op 23 apr 2017 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Lopke »

Al die speeltjes, die hebben de meesten zelf al gekocht, daarom lijkt dit me wel erg leuk.

Rik, ik geef er een gebruiksaanwijzing erbij :-)
Met de waarschuwing dat hun tijger er knettergek van kan worden, dus gedoseerd gebruiken :lol:

Dank je wel voor de links!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Nora reageert niet :grin: totaal ongeïnteresseerd.

Bij Nora ken ik haar geschiedenis niet. Met een jaar of 9 hebben we haar uit het asiel gehaald ( nu een jaar of 3 terug).
Ik denk dat ze nooit gestimuleerd is om samen te spelen. Ze kijkt met interesse naar Yoki, maar als je haar erbij probeert te betrekken raak ze heel even voorzichtig het speeltje aan maar wordt het haar al snel teveel en loopt ze weg.

Ze heeft wel haar eigen gekke speel- en sjeesmomenten, maar zodra ze in de gaten heeft dat je kijkt of je ermee bemoeit houdt ze op. Nora houdt ook niet van oppakken...dan gilt ze. Ze zal zich nooit overgeven aan 100% vertrouwen.

Bij haar kunnen we alleen de aandacht en de knuffels geven die zij toelaat of zelf opeist, maar je wordt nooit zo close als met de katten die je vanaf kitten hebt.

Met Yoki komt het wel weer goed. Ligt nu rustig naast me. Met het laserlampje is het niet goed gekomen...kort leven, bestemming vuilstort ;-)
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Anne »

Of geef het aan de kringloopwinkel, er zijn genoeg katten die er wel plezier aan hebben ;-)

Hier mauwt Hobbel er dagelijks om, vervolgens kijkt ze naar de kast waar ik het vandaan haal
Ze weet precies waar het lampje vandaan komt, want ze kijkt ook vaak naar het laserlampje in mijn hand als ik stuur
Hier is het dagelijkse ritueel het volgende: Ik sta te koken in de keuken, Hobbel komt mauwend en kijkt dringend naar de keukenkast. Ik pak het laserlampje ( in de vorm van een muis, ooit gekocht bij zoolplus) en zij sjeest het lampje achterna. Door haar akties, komen Joep, Polleke en Bella ook meespelen, dat is het moment dat Hobbel moet gaan delen en haar kans weer afwacht als het lampje bij haar in de buurt komt. De andere katten geven er niet zoveel om, kijken geamuseerd toe waarom deze katten als een gek ineens rondrennen en tegen de muur opspringen :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Rik »

Je kunt ook nog het advies meegeven om wanneer de batterijtjes op zijn (na een hele tijd) deze niet in de winkel te kopen maar online. In de winkel en in veel webshops zijn die kleine batterijtjes ontzettend duur. Kun je bijna weer zo'n nieuw lampje voor kopen. Bij webshops als beterbatterij.nl of batterijenhuis.nl koop je er 10 voor €1,95-4,95. Bij de één komt weer verzendkosten bij onder €30 en bij de ander niet maar het is altijd nog goedkoper dan 2 batterijtjes voor €4,- in de winkel.

(Ik heb er nog geen gevonden die 10 voor €1,90 verkoopt zonder verzendkosten)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Spelen met laserlampje

Bericht door Lopke »

Das inderdaad een mooie!
Vaak het nadeel he, van een hoop dingen dat als de batterij op is, het verder te duur is.

Bestaan er geen kleine oplaadbare batterijen?
Ja, dus, die heb ik gelijk aangeschaft voor ons, we hebben ook een klein wereldradiootje wat er op werkt.
Plaats reactie