Een kattenbak vraag!

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door Dinky »

Hier staat trouwens het topic alles over de kattenbak: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=35
Ook daar staan verschillende adviezen in qua merken grit ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door Monique89 »

Dinky schreef:Hier staat trouwens het topic alles over de kattenbak: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=35
Ook daar staan verschillende adviezen in qua merken grit ;-)
Dankje! Vanavond als ik op de laptop zit zal ik alles doorlezen^^ zat via de app al te browsen bij zooplus en alleen al alle verschillende sanicat had ik al zoiets van... Hoe weet ik welke het beste is?!?!? En moet ik die ook mixen zodat ze er aan wennen of kan ik in 1 keer overstappen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door Dinky »

Enige dat ik zelf nooit zou doen is in elk geval een grit kopen met toegevoegde geur. Ik gebruik bij het uitscheppen luierzakjes en die zijn geparfumeerd. Wanneer Dinky daar aan ruikt dan trekt ze wel zo'n enorm smerige kop :lol:

Of je in 1 keer over kan stappen hangt ook af van de katten ;-) De een wil een geleidelijke overgang omdat die moet wennen en een ander heeft er geen enkel probleem mee wanneer je het grit in 1 keer helemaal vervangt. Aangezien je 2 bakken hebt staan zou je ook kunnen kijken wat er gebeurd wanneer je in de ene bak het nieuwe grit gooit en in de andere het oude grit?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Marineman
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2015 12:42

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door Marineman »

Onze kitten van 8 maanden heeft een Savic kattentoilet Nestor tot haar beschikking welke
lekker ruim is en waar dus flink wat Sanicat Bio in gaat. Dit kattengrit is gemaakt van 100% Bentoniet
en is heel erg goed klontvormend.Wij gebruiken een groot verpakking van 50 kilo. Wij ontdoen elke morgen de kattenbak met een speciaal schepje van de keutels en de urine klonten en vullen het af en toe indien nodig bij met Sanicat Bio.
De kattenbak wordt èèn maal per week geheel schoongemaakt waarbij chloorwater wordt gebruikt om de bak goed te ontsmetten. De bak staat in de hal, ver buiten haar eten en waterbakjes, en wij hebben totaal geen last van stank.
Wist u trouwens dat katten chloor een lekkere geur lijken te vinden. 8-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door Anne »

Dat katten een chloorlucht lekker vinden is bekend. Het lijkt helaas minder bekend te zijn dat chloor ontzettend slecht is voor het milieu,
dus is het misschien diervriendelijker (willen we de aarde langer mee laten gaan voor al onze lieve katten) om iets millieuvriendelijkers te gebruiken ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door castratenkoor »

Mijn katten poepen het liefst op een grote hoge open bak - een zgn speciebak. Ze hebben de keuze uit 10 bakken, echte kattenbakken met deksel, rechthoekige Blokker opbergbakken en de ronde speciebak. Ik kan dus de keuze van deze 6 katten goed onderbouwd neezetten.

Chloor gebruik ook ik milieubewust niet.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Een kattenbak vraag!

Bericht door Adriana »

Marineman schreef:Wist u trouwens dat katten chloor een lekkere geur lijken te vinden. 8-)
welkom op het forum en voorstelberichtje?
is het kitten je enige kat? lees dan even de berichten over solokittens en die zijn makkelijk te vinden via de zoekfunctie rechtsboven.
ik zou dagelijks de eventuele plasplekken schoonmaken met wat poetspapier en verdunde biotex vloeibaar.

en hoop dat je intussen chloor/bleek hebt afgeschaft bij de wekelijkse schoonmaakbeurt.. slecht voor milieu en op de giflijst voor katten.
ja, ze vinden het lekker ruiken en likken er soms aan. en dat is dus niet de bedoeling!

en snuffel eens door het forumoverzicht, het is niet nodig om voor iedere vraag een nieuw topic aan te maken.. en heel veel vragen zijn al heel vaak beantwoord (zoekfunctie.. ;-) )
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie